مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اخذ ۸ هزار فقره سند تک برگ برای اراضی ملی و دولتی استان، گفت: اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

 به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در دیدار با نسرین کاظمی فرد رییس بانک زمین سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: اخذ اسناد تک‌برگ در راستای اجرای طرح کاداستر ملی با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی متقن بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام می‌شود.

 وی افزود: حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت جهت بکارگیری این ظرفیت برای توسعه کشور از وظایف معاونت املاک و حقوقی به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این اداره کل رتبه نخست کشور در حوزه املاک و بانک زمین را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان‌غربی در بانک زمین استان ثبت شده است.

حمزه‌لو افزود: معاونت املاک و حقوقی در بخش نهضت ملی مسکن، ساماندهی متقاضیان ثبت نامی و واگذاری اراضی برای ساخت مسکن عملکرد قابل قبولی داشته و این روند ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تهیه بانک زمین از دیگر امورات حوزه املاک و حقوقی است و این اطلاعات تهیه شده به روزرسانی می‌گردد تا مشکلی در روند اجرای امورات وجود نداشته باشد.