تویسرکانی گفت: واگذاری سند از مهمترین برنامه‌های بنیاد مستعضفان و سازمان ثبت اسناد و املاک در مناطق محروم بوده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور در همایش واگذاری ۸۰ هزاراُمین اسناد املاک علوی به محرومان کشور با بیان اینکه در مناطق محروم  نگرانی‌هایی از سوی اسناد و املاک وجود داشت، گفت: با همت بنیاد مستضعفان در این حوزه محدودیت‌ها و دغدغه‌های خانواده‌های محروم برداشته شد و سازمان ثبت احوال و املاک کشور اسناد این واحد‌های مسکونی را در اکثر نقاط کشور صادر کرد.

وی گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مدرن شفافیت لازم در این بخش ایجاد شده است و با شناسایی مالکیت‌های مردم که یک اقدام بسیار سخت بود مشکلات مربوط به این حوزه برطرف شد.

تویسرکانی بیان کرد: مالکیت واحد‌های مسکونی به عنوان بخش مهمی از سرمایه مردم به دلیل نبود سند مشکل ساز شده بود که با کمک بنیاد مستضعفان، سازمان ثبت اسناد و املاک، اسناد این واحد‌ها  صادر شد.

رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان نقش مهمی در شفاف سازی کشور دارد، بیان کرد: ما باید بدانیم که بدون شفاف سازی کشور توسعه نمی‌یابد و باید تمامی زیرساخت‌های لازم برای شفاف سازی در این حوزه را فراهم کنیم به همین دلیل سازمان ثبت اسناد و املاک همواره خود را مکلف می‌داند که در جهت اعتلای کشور و مردم گام بردارد.

وی در پایان گفت: ما در هر نقطه‌ای از کشور با دقت و سرعت خدمات را ارائه می‌دهیم و یکی از این اقدامات ارائه اسناد مالکیت به اقشار ضعیف جامعه است که در طول چند سال بر روی اراضی خود زحمت کشیده‌اند، ولی به دلیل نبود سند به مشکل برخورده بودند.