سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از انجام مذاکرات اولیه برای استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای تامین مسکن پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به مشهد و دیدار با یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی، گفت: برای تامین زمین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن با آستان قدس رضوی توافقاتی انجام خواهد شد.

وی که به همراه اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به مشهد سفر کرده است، تاکید کرد: طرح عظیم نهضت ملی مسکن نیاز به همراهی همه بخش‌های حاکمیتی کشور دارد که باید از تمام ظرفیت کشور برای تامین زمین برای ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

مالکی استفاده از ظرفیت توان بخش خصوصی را هم از دیگر ابزارهای تامین زمین برشمرد و اضافه کرد: مشارکت بخش خصوصی در سایه نظارت و حمایت‌های دولت می‌تواند روند اجرای طرح را سرعت بخشد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن بار دیگر بر آمادگی این سازمان برای انعقاد توافق با مجموعه‌هایی که ظرفیت مشارکت در تامین مسکن کارکنان‌شان را دارند تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی اختصاص زمین به نهادها و دستگاه‌های مختلف برای ساخت مسکن در شهرهایی که اراضی دولتی موجود است، دارد و در شهرهایی که زمین دولتی نداشته باشیم با ارائه تسهیلات قانونی برای الحاق زمین‌های مازاد دستگاه‌ها می‌توانیم در تامین مسکن کارکنان این مجموعه‌ها اقدام کنیم.