بهادری گفت: قانون پیش فروش مسکن نگرانی‌هایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده بود که با اصلاح آن این قانون به زودی تصویب می‌شود

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اشکالاتی در قانون پیش فروش مسکن وجود داشت، گفت: در کمیسیون عمران مجلس مباحث مربوط به اصلاح قانون پیش فروش مسکن مطرح شده و بعد از اصلاح در این کمیسیون باید در کمیسیون قضایی و صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی اظهار کرد: با تصویب اصلاحات قانون پیش فروش مسکن بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به این قانون برطرف می‌شود و می‌تواند در بهبود وضعیت کنونی بازار مسکن موثر باشد.

بهادری با بیان اینکه اصلاح قانون پیش فروش مسکن برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را دارند، می‌تواند تأثیرگذار باشد، گفت: در گذشته نگرانی‌ها از سوی خریداران و سرمایه گذاران واحد‌های پیش فروش شده وجود داشت، اما با اصلاح این قانون بسیاری از نگرانی‌ها بر طرف شد.

دلیل کساد بازار پیش فروش مسکن

وی گفت: بی کیفیت بودن واحد‌های پیش فروش شده به دلیل نبود بیمه باعث شده بود که بازار پیش فروش واحد‌های مسکونی رونق نیابد، اما به زودی اصلاح قانون پیش فروش اجرایی می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور مثال یکی از اصلاحاتی که در این بخش انجام شده بدین گونه است که مالک واحدی را که پیش فروش کرده باید تا یک سال، تمام بخش‌های واحد ساختمانی را که ساخته است، ضمانت کند، زیرا که خریدار هیچ نوع آگاهی از مصالح ساختمانی به کار رفته در این بخش را ندارد.

وی بیان کرد: قیمت مسکن به دلیل نوسانات ایجاد شده در بازار ارز، طلا و بورس افزایش یافته و پیش‌بینی ما این است که اگر در سال آینده اقتصاد کلان بهبود یابد بازار مسکن نیز رونق می‌گیرد.

بهادری تصریح کرد: اگر میزان عرضه و تولید مسکن در این بازار افزایش یابد به طور قطع قیمت‌ها در این بخش روند نزولی به خود می‌گیرند، بنابراین باید اقدامات لازم برای افزایش تولید مسکن فراهم شود.