۲۲۰۰ واحد مسکونی به همراه پنج پروژه روبنایی و زیر بنایی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید مهستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ۲۲۰۰ واحد مسکونی به همراه پنج پروژه روبنایی و زیر بنایی در شهر جدید هشتگرد شامل ۱۶۸۷۰ متر مربع به ارزش ۵۰ میلیارد ریال پارک، ۲۳۵۰ متر مربع ۳۰۰ میلیارد ریال سالن ورزشی، ۴۵۰ متر مربع ۱۰۰ میلیارد ریال کلانتری، ۴۲۱۸ مترمربع ۲۰۰ میلیارد ریال مجتمع تجاری و ۶ هکتار راهسازی و آماده‌سازی معابر شهری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مجتبی عبداللهی استاندار البرز، علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و سایر مدیران و مسئولان منطقه ای افتتاح وبه بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح مسکن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های عمرانی باقیمانده از سال‌های گذشته است، اظهار داشت: متقاضیان برخی از واحدهای واگذار شده، بیش از ۱۰ سال منتظر دریافت واحد مسکونی خود بودند و تکمیل پروژه های مسکن مهر به سرعت در حال انجام است و در حال حاضر مبالغ هزینه تمام شده ساخت مسکن بسیار متفاوت از مبالغ دریافت شده است که دولت در حال تامین این مبالغ از منابع دیگر است.

وزیر راه و شهرسازی درباره زمان اتمام پرونده مسکن مهر اذعان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای بسته شدن پرونده این طرح به کار است متاسفانه تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر باقی مانده بودند.

بذرپاش یادآور شد: از آنجایی که ثبت نام ها مسکن و پرداخت ها در گذشته بوده، بنایی برای افزایش دریافتی از متقاضیان نداریم، بلکه از روش‌های دیگر سازندگان کمک می‌کنیم تا مابه التفاوت جبران شود.
بذرپاش ادامه داد: واحدهای مسکن مهر باقیمانده شهر جدید هشتگرد تا هفته دولت به متقاضیان تحویل خواهد شد. امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد باقی نمانده باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هفته آینده ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر در شهر جدید پردیس افتتاح خواهد شد. در شهر جدید پرند هم ۷۵۰۰ واحد افتتاح شده و به زودی ۲۵۰۰ واحد مسکن مهر دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
درباره ساخت خانه های حیاط دار یک طبقه تاکید کرد در ۱۲۰۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر همه خانه ها یک طبقه حیاط دار ساخته می شوند همچنین در شهر های جدیدی که زمین به اندازه کافی باشد نیز مسکن ها ویلایی ساخته خواهد شد. اما در جایی که زمین به ما اجازه ندهد مجبوریم آپارتمانی واحدها را احداث کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه تکمیل و تحویل ۲۲۰۰ واحد مسکونی شهر هشتگرد خدمات روبنایی همچون مسجد، مدرسه، پارک، سالن ورزشی انجام شده است، درباره متروی هشتگرد گفت: مترو شهر جدید هشتگرد هنوز به ظرفیت کامل خود نرسیده است. شهرداری تهران و استانداری البرز در حال پیگیری برای رفع این مشکل است تا ظرفیتی که در حال حاضر وجود دارد به دو تا سه برابر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن یادآور شد: با روش‌های دیگری در حال رفع مشکل افزایش قیمت این واحدها هستیم. نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد بود که با تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه این نرخ بالاست، کاهش می‌یابد.
به گفته بذرپاش در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار روشی برای کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن مطرح شده است که نرخ سود وام نهضت ملی مسکن کاهش یابد. تصمیم قطعی دولت برای کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن است اما به دنبال یافتن راهی هستیم که پیش از پایان سال به جمع‌بندی قطعی برسیم.
وی اظهار کرد: برای متقاضیانی که تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی هستند، روش هایی برای کاهش قیمت تمام شده داریم تا به کاهش آورده آنها کمک کنیم.