پنج طرح عمرانی و خدماتی به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حضور عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید علوی هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش بین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پنج طرح عمرانی و خدماتی شامل زمین چمن مصنوعی و رخت کن این مجموعه به مساحت هزار و ۳۶۰ مترمربع، سه باب واحد تجاری به مساحت ۷۰ متر مربع، احداث آب نما در بوستان این شهر به طول هزار متر و محوطه سازی برای ۵۰ واحد مسکونی به مساحت پنج هزار متر مربع با حضور حسن روانفر، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و سایر مسئولین منطقه‌ای و استانی با ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
همچنین در این مراسم با همراهی احمد مرادی، نماینده حوزه انتخابیه مرکز استان از شش واحد ویلاباغ در حال ساخت در این شهر نیز بازدید شد.
این واحد‌ها با دو هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت و اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری می‌شوند.
بازدید از تونل هزار و ۹۱۰ متر مربعی و راه دسترسی شهر علوی به محور غرب بندرعباس به طول ۱۲ کیلومتر از دیگر برنامه‌های مسئولان در این مراسم بود.
به گفته نستور درخشنده پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی گفت: برای ساخت راه و تونل، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
درخشنده پور افزود: این طرح‌ها تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.
این مقام مسئول ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از راه و تونل، مسیر دسترسی ساکنان شهر علوی به بندرعباس از ۵۰ کیلومتر به ۳۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، وی همچنین در پایان با بیان این مطلب که درحال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر جدید علوی در حال اجراست افزود: اعتبار ساخت طرح‌های عمرانی در شهر جدید علوی از محل درآمد‌های شرکت عمران شهرای جدید کشور و وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.
شهر جدید علوی با سه هزار هکتار مساحت و ۳۰۰ خانوار جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال غربی بندرعباس واقع است.