تفاهم‌نامه همکاری به منظور تامین خوابگاه دانشجویان متاهل، ساخت مسکن اعضای هیات علمی، کارکنان و بازنشستگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بین مهرداد بذرپاش و محمدعلی زلفی‌گل امضا شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین به امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه با هدف رفع نیازهای وزارت علوم در حوزه خوابگاه‌های متاهلین برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، مسکن اعضای هیات علمی، مسکن کارکنان و بازنشستگان اقدام کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت علوم تا پایان اردیبهشت ماه اراضی مورد نظر خود در استان‌های مختلف را در اختیار وزارت راه و شهرسازی می‌گذارد و مراحل ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار هدف وزارت علوم آغاز می‌شود.

همچنین مراحل الحاق و تغییر کاربری اراضی و صدور مجوزهای مورد نیاز توسط وزارت راه وشهرسازی و ادارت کل راه وشهرسازی در استان‌ها پیگیری خواهد شد.

در این جلسه موضوع واگذاری اراضی مازاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به وزارت راه و شهرسازی بر اساس ماده ۱۰ قانون نیز مطرح و مقرر شد اراضی که قابلیت واگذاری دارند در اختیار وزارت راه و شهرازی قرار گیرد تا نیازهای جامعه هدف این وزارتخانه تامین شود.

وزرات راه و شهرسازی به منظور تامین مسکن کارکنان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی تا کنون به انعقاد قرارداد و امضای تفاهم‌نامه‌های متعددی اقدام کرده است.