نسخه‌ای برای جنوب استان کرمان با توجه به وضعیت اقتصاد و تورم طراحی کرده ایم تا از منابع مردمی و دولتی استفاده لازم صورت گیرد.
ئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از امضای تفاهم‌نامه برای احداث ۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در استان کرمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در دومین روز سفر به استان کرمان، در دیدار با استاندار کرمان که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد، از مشارکت خوب مردم کرمان در برنامه‌های این نهاد و هم‌چنین همراهی و همکاری مسؤولان با این نهاد در جهت رفع فقر و محرومیت قدردانی کرد و گفت: برای توسعه بهتر کرمان باید تمامی ظرفیت‌ها به کار گرفته‌شود و همه در این زمینه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه وفاق و همدلی خوبی بین کمیته امداد و مسؤولان جنوب کرمان وجود دارد و اقدامات مثبتی نیز در جهت محرومیت‌زدایی در جنوب کرمان صورت گرفته است، افزود: گزارش مثبتی را از مجموعه بحث‌های خدمات‌رسانی به نقاط محروم جنوب استان کرمان دریافت کرده‌ایم و به مسؤولان کشوری از جمله ریاست جمهوری گزارش‌ این جهت‌دهی‌های مثبت را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه صف پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه و متقاضیان تحت حمایت در کمیته امداد به صفر رسیده است، ادامه داد: این به معنای این نیست که فقیر در جامعه نداریم بلکه به معنای آن است که تمامی افراد مراجعه‌کننده به این نهاد، تعیین تکلیف شده‌اند.

فتاح با اشاره به اینکه امسال با همکاری سپاه حدود ۷۵۰ واحد مسکونی برای افراد تحت حمایت و محروم  ساخته می‌شود، گفت: در کنار این، تعداد ۲۵۰ واحد دیگر نیز برای مددجویان ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: نسخه‌ای برای جنوب استان کرمان با توجه به وضعیت اقتصاد و تورم طراحی کرده ایم تا از منابع مردمی و دولتی استفاده لازم صورت گیرد.

فتاح با اشاره به اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی توسط کمیته امداد، گفت: این طرح از استان کرمان آغازشده است و دو هزار طرح نیروگاه خورشیدی به کرمان اختصاص داده‌ شده است.

رئیس کمیته امداد افزود: درآمد حاصل از اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی  موجب رضایت‌مندی بسیاری از خانوارهای تحت حمایت‌شده و لازم است در پیشرفت این طرح همکاری بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای این سرزمین امدادگر بوده‌اند و قبل از اهدای جان خود، مال خود را نیز انفاق کرده بودند، گفت: به بهانه برگزاری کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان در اسفندماه امسال، تلاش می‌شود که به یاد هر شهید، یک مشکل و گره از زندگی خانوارهای محروم و نیازمند باز شود.

فتاح  گفت: سرکشی از خانوارهای تحت حمایت استان کرمان به صورت هفتگی با حضور مدیران استانی و استاندار کرمان و تعیین تعدادی از مدیران کل استان به‌عنوان معین‌های خانوارهای محروم، یک اقدام بسیار شایسته است.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان نیز در این دیدار از آمادگی استانداری برای همکاری با کمیته امداد خبر داد و گفت: در استان کرمان زمینه‌ای فراهم‌ شده تا مدیران بر اساس علاقه‌مندی خود، معین بودن یک خانواده محروم را بر عهده بگیرند و این کار در دست انجام است.

گفتنی است در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و استانداری کرمان در جهت تعامل بیشتر در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن، اشتغال و محرومیت‌زدایی امضا شد. بر اساس این تفاهم نامه سه هزار واحد مسکونی ظرف سه سال آینده با کمک ۵۰ درصدی استانداری برای مددجویان ساخته خواهد شد.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر به استان کرمان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از همکاری ائمه جمعه با کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه هم افزایی  و همکاری خوبی بین مسئولان استان کرمان با کمیته امداد وجود دارد.

سید پرویز فتاح افزود: با توجه به همکاری خوبی که بین مسئولان استان کرمان و کمیته امداد وجود دارد، میزان رشد کمک های مردمی در این استان بیشتر از میانگین کشوری است.

وی از اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: با اعتباری که از محل منابع امدادی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده شده است، صف پشت نوبتی های دریافت وام ضروری در این استان کاهش یافته است.

فتاح عنوان کرد: تقاضای ما از دولت ظرف چند سال این بوده که مدیریت سهام عدالت مددجویان تحت حمایت را به کمیته امداد واگذار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از از خدمات کمیته امداد در محرومیت زدایی و کمک به محرومان، گفت: کمیته امداد استان کرمان به صورت جهادی در حال خدمت رسانی به محرومان است.

وی با اشاره به اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی مددجویان افزود: اجرای طرح توانمندی مددجویان کار خوب و شایسته ای است.

امام جمعه کرمان به موضوع پرداخت یارانه ها اشاره و بیان کرد: بهتر است پرداخت یارانه نقدی به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد واگذار شود تا با شناسایی اقشار افراد مستحق، مدیریت بهتری در پرداخت یارانه ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت های طبیعی بسیاری است، گفت: ۲۷ درصد معادن کشور در این استان قرار دارد اما متاسفانه با وجود این همه ظرفیت، محرومیت در استان مشهود است.

وی ادامه داد: امیدواریم نگاه ویژه ای به استان کرمان و بنگاه های اقتصادی شکل بگیرد زیرا معتقدیم بخشی از منابع این بنگاه‌های اقتصادی باید بر سر سفره مردم و محرومان باشد.