جلسه در تاریخ پانزدهم اردیبهشت به ریاست مهندس درویش پور معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در استانداری تشکیل شد .

به گزارش بين نيوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز این جلسه در تاریخ پانزدهم اردیبهشت به ریاست مهندس درویش پور معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در استانداری تشکیل شد .

در این جلسه ابتدا مهندس رضایی مدیر کل راه و شهرسازی به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساخنمان پرداخت و اعلام داشت در استان البرز در مجموعه دستگاههای متولی ساخت مسکن مهر که شامل اداره کل راه و شهرسازی ،شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میباشد مجموعا ۹۲۷۷۵ واحد ، سهم استان البرز میباشد که از این تعداد ۶۶۸۸۴ واحد به اتمام رسیده و ۴۹۹۲۱ واحد نیز تحویل متقاضیان گردیده است و ما بقی واحد ها با پیشرفت فیزیکی ۹/۸۳درصد در دست تکمیل میباشد.

لازم به توضیح است که از این آمار کلی سهم اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ۳۴۳۹۶ واحد بوده که ۲۸۰۴۷ واحد تکمیل شده و ۲۴۵۸۲ واحد تحویل متقاضیان گردیده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۶۴/۹۷ درصد در حال تکمیل میباشد .

مسکن مهر

پس از آن رضایی به تشریح سایر اقدامات در خصوص تحویل مسکن مهر شهرک ابریشم به شهرداری چهارباغ پرداخت و همچنین از شهرداری ماهدشت در خواست تسریع در صدور پایان کار پروژه های مسکونی مسکن مهر به لحاظ آماده بودن صورت مجلس تفکیکی و اسناد اعیانی واحدها نمود .

توضیحا اینکه در بسیاری از موارد اختلاف متراژ پروانه صادره با متراژ پایان کار باعث تحمیل هزینه اختلاف متراژ به متقاضیان مسکن مهر میگردد که مهندس رضایی از شهرداری ماهدشت در خواست کرد به جهت رعایت حال اینگونه متقاضیان در حال حاضر شهرداری نسبت به صدور پایان کار اقدام نماید و در زمان سند این مبلغ از متقاضیان اخذ گردد .

ارائه گزارش واحد های مسکن مهر

سپس مهندس صفدری مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشنگرد نیز به ارائه گزارش واحد های مسکن مهر پرداخت و گفت شهر جدید هشتگرد را شهری با ظرفیت ۵۰۰۰۰ نفر میشناسند ولی با توجه به اقدام ملی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کاهش واحد های فاقد متقاضی این رقم به ۳۸۸۰۰ واحد رسید که از این تعداد حدود ۳۲۰۰۰واحد به اتمام رسیده و حدود ۱۹۰۰۰ واحد تحویل متقاضیان شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۶۳/۷۸ درصد در حال تکمیل میباشد .

پس از آن مهندس رحیمی زاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز نیز به تشریح اقدامات ساخت واحد های مسکن مهر در مجموعه بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰نفر پرداخت و توضیحاتی در این خصوص ارائه نمود .

در پایان مهندس درویش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ضمن تشکر از اقدامات مهندس رضایی و مهندس صفدری و مهندس رحیمی زاده به عنوان متولیان ساخت مسکن مهر که اصلی ترین مشکل هر خانواده است با جمع بندی موضوعات جلسه به ارائه راهکار هایی جهت تسهیل در اتمام پروژه های مسکن مهر پرداخت .