شماری از انبوه سازان کلانشهر کرج روز چهارشنبه در اعتراض به آنچه افزایش چند برابری نرخ عوارض ساخت و ساز و مقدار جریمه های ماده 100 عنوان داشتند، مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر کرج تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان معترض که شمار آنان به حدود ۳۰۰ نفر می رسد، خواستار تجدید نظر شورای اسلامی شهر کرج از اجرایی شدن مصوبه های جدید ساخت و ساز شدند.

آنان می گویند که مصوبات شورای اسلامی شهر کرج درباره هزینه های عوارض ساخت و ساز چند بار توسط دیوان عدالت اداری باطل شده است ، اما این شورا همچنان بر اجرای مصوبه های خود اصرار دارد. تجمع کنندگان که خواستار پاسخگویی رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این باره بودند، معتقدند که هزینه های ساخت و ساز چند برابر گران شده و از طرفی بالا رفتن نرخ عوارض شهرداری عرصه را بر فعالیت انبوه سازان تنگ کرده است.

تجمع کنندگان که اصرار داشتند وارد ساختمان شورای اسلامی شهر کرج شوند، توسط نگهبانان و نیروهای انتظامی از ورود آنان به داخل محوطه شورا جلوگیری شد. تجمع این افراد در حالی برگزار شد که امروز شورای اسلامی شهر کرج نشست علنی داشت و این نشست پس از ساعاتی به غیرعلنی تبدیل شد.

پس از این اعتراضات لحظاتی پیش نماینده استانداری البرز به همراه اعضای شورای اسلامی شهر کرج و نمایندگان تجمع کنندگان نشستی غیرعلنی برای بررسی مشکلات انبوه سازان برگزار کردند.

  • منبع خبر : ایرنا