بازار مسکن در سال جدید تحت تاثیر متغیرهای مختلفی (عوامل درونی و بیرونی) قرار می‌گیرد که بر حسب وزن هر کدام از آنها، سمت و سوی معاملات ملک و به تبع، ساخت و سازهای مسکونی مشخص خواهد شد.

به گزارش اقتصاد نیوز در حال حاضر گروه های مختلف متقاضی خرید آپارتمان شامل خانه اولی ها، کسانی که قصد تبدیل آپارتمان خود به ملک بهتر را دارند و همچنین سایر متقاضیان، با حداقل سه پرسش عمده مواجه هستند. آیا این بازار در سال ۹۸ «رکود سنگین» در حوزه خرید و فروش را تجربه می‌کند؟ بازار کشوری معاملات مسکن چه وضعیتی را در یکسال گذشته پشت‌سر گذاشت؟ روند تغییرات قیمت ملک چگونه خواهد بود؟

در سمت عرضه مسکن نیز مهمترین دغدغه ذهنی سرمایه گذاران ساختمانی به فرجام قیمت تمام شده و پارامترهای تورم‌ساز در این حوزه مربوط است.

در همایشی که نهم اردیبهشت ماه با عنوان «چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۹۸» برگزار می‌کند، به این پرسش ها پاسخ خواهد داد. همچنین همایش «سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید» نیز در همان تاریخ (در نوبت صبح) توسط «دنیای اقتصاد» برگزار می شود که در آن تصمیم‌گیران، اقتصاددانان و صاحب‌نظران ارشد کشور به آسیب‌شناسی «ماندگاری چالش‌های اقتصاد ایران» می‌پردازند. علاقه مندان به شرکت در همایش می-توانند برای ثبت نام و حضور، به آدرس http://events.den.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۸۷۷۶۲۳۵۰ (دبیرخانه همایش) تماس بگیرند.