برخی روزنامه های دولتی و عمومی با بحران شدید مالی درگیر هستند.

به گزارش خبرنگار عصرخبر، یکی از این روزنامه ها، جام جم وابسته به صداوسیماست. شنیده شده به دلیل عدم پرداخت حقوق معوقه کارکنان چاپخانه روزنامه جام جم، شماره اخیر این روزنامه در چاپخانه یک روزنامه دیگر چاپ شده است.

گویا کارکنان چاپخانه، از نیروهای قدیمی جام جم هستند و و تحت مدیریت چاپخانه به صورت پیمانکاری مشغول کار هستند. افزایش معوقات کارکنان چاپخانه در کنار مشکلات تهیه کاغذ، این روزنامه سراسری را با چالش های جدی مالی مواجه کرده است.

روزنامه اطلاعات وابسته به موسسه اطلاعات نیز با مشکلات مالی روبه رو شده است. بخشی از درآمدهای روزنامه اطلاعات از محل اجاره برخی از دفاتر خود به شرکت های خارجی تامین می شد که هم اکنون با خروج این شرکت ها، این منبع مالی قطع شده است.

شنیده شده پرداخت یک ماه حقوق کارکنان چاپخانه همشهری هم به تاخیر افتاده و این چاپخانه با مشکل تامین مرکب و زینک و … روبه رو است.

دلیل این مشکلات نیز کمبود نقدینگی است. از سوی دیگر روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) که دارای ردیف بودجه است تا یک ماه پیش با مشکلات عدیده مالی مواجه بود اما با دریافت کمک مالی چند میلیاردی از دولت، مشکلات روزنامه به صورت نسبی حل شده است.

  • منبع خبر : عصر ایران