هیئت دولت به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن پذیرش استعفای علی صالح‌آبادی، به محمدرضا فرزین به‌عنوان رئیس ‌کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز، در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهوری، آقای دکتر محمدرضا فرزین به عنوان رئیس ‌کل جدید بانک مرکزی از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت.
در این جلسه، رئیس‌جمهور با تأکید بر سیاست دولت مبنی بر مدیریت نرخ ارز به رئیس‌کل جدید بانک مرکزی توصیه کرد از همفکری و مشورت همه افراد صاحب‌نظر استفاده کند.
رئیسی با اشاره به ضرورت هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، نسبت به اجرای دقیق سیاست‌های اقتصادی برای ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و نظارت جدی بر عملکرد بانک‌ها تأکید کرد.

محمدرضا فرزین متولد سال ۱۳۴۴ در نوش آباد کاشان، اقتصاددان، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس کنونی بانک مرکزی ایران است. او در تاریخ ۸ دی ماه ۱۴۰۱ جانشین علی صالح آبادی شد.

او پیش از این مدیرعامل بانک ملی، رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین، عضو حقیقی شورای پول، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی بوده است. فرزین در شرایطی به بانک مرکزی وارد شده است که باید نهاد پولی کشور را به تمام معنا متلاشی‌ شده و او را مالک خرابه ترین بانک مرکزی تاریخ ایران از دهه ۱۹۳۰ تاکنون دانست.
در این جلسه از تلاش‌های دکتر علی صالح‌آبادی در دوره تصدی ریاست کل بانک مرکزی تقدیر و با استعفای وی موافقت شد.