این شهرستان در حال توسعه و رشد جمعیتی، دست خوش سوء استفاده سودجویان در حوزه تصرف زمین های کشاوری و ملی شده است.

به گزارش خبرنگار بین نیوز، شهرستان کاشمر یکی از شهرستان های بزرگ استان خراسان رضوی و محل تدفین شهید مدرس، رئیس مجلس شورای ملی نیز می باشد.

این شهرستان در حال توسعه و رشد جمعیتی، دست خوش سوء استفاده سودجویان در حوزه تصرف زمین های کشاوری و ملی شده است. همین امر باعث تهیه خبری مختصر توسط خبرنگار ما از این مباحث شده است؛

دیگر مانند گذشته نیست که بخواهی شب‌ها در میان باغ‌ها به دنبال صدای ساخت‌وساز غیرمجاز متخلفان باشی، مدت‌ها می‌شود که اگر در روشنایی روز هم سری به مناطقی مانند کلاته‌ بزی، حسین‌آباد، اراضی حجتیه، پشت بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) در کاشمر بزنی، شاهد فعالیت افراد متخلف که با خیال راحت زمین‌ها را قطعه‌بندی کرده و مشغول ویلاسازی و دیگر ساخت‌ و سازها هستند، خواهید بود.
حتی بوده ملکی بر اساس حکم صادره، پلمب شده، ولی مالک با جسارت تمام به ساخت‌ و ساز غیرمجاز خود ادامه داده‌است. برخی می‌گویند نحوه برخورد متولیان با زمین‌خواران در این شهر تغییر کرده به ‌طوری‌ که می‌گذارند ابتدا بدون هیچ‌گونه مجوزی، باغ ویلاهای چند صد متری لاکچری احداث شود، سپس تشکیل پرونده می‌دهند که در بسیاری موارد هم دیگر حکمی برای تخریب صادر نمی‌شود و در گیرودار کمیسیون‌های مختلف به فراموشی سپرده می‌شود.

البته این اتفاق در حوزه جهاد کشاورزی همانند شهرداری ها نیست و سال گذشته در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۱۸ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز وتغییر کاربری یافته در مناطق مختلف کاشمر توسط اداره کل جهاد کشاورزی تخریب شد.

بیش از ۵۰ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در سال گذشته در کاشمر تشکیل شده است و تمامی ساخت و ساز‌های غیرمجاز و اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته در نقاط مختلف شناسایی و تخریب خواهند شد.

جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ آمده دریافت گزارشهای مردمی از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی می باشد و با جدیت نیز با آنها مقابله خواهد نمود.

 

استان خراسان رضوی- بین نیوز- سجاد جلالی طلب