معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کل موجودی کالا‌ها در بنادر کشور از جمله کالا‌های تخلیه شده و کالا‌های پای اسکله به ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصرکوهساری با بیان اینکه در حال حاضر ۴ میلیون و ۵۶۸ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور داریم، خاطرنشان کرد: ۲۴ فروند کشتی در حال تخلیه کالا هستند که حجم این کالا‌های تخلیه شده حدود ۴۵۸ هزار تن است؛ همچنین ۲۵ فروند کشتی هم در لنگرگاه‌ها در حال انجام فعالیت اسنادی خود هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم کالای تخلیه شده مربوط به بندر امام خمینی(ره) است که تاکنون ۳ میلیون و ۳۴۷ هزار تن کالا بوده، اظهارداشت: در بندر شهید رجایی تاکنون ۴۵۸ هزار تن کالا تخلیه شده است که در رتبه دوم قرار دارد، همچنین در بندر امیرآباد ۳۰۱ هزار تن کالا و بندر نوشهر ۱۶۸ هزار تن کالا تخلیه شده که بخش عمده‌ای از این کالا‌ها مربوط به کالاهای اساسی است.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ترانزیت کالا و انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار  با کشور افغانستان، گفت: با توجه به ایجاد روند ثبات در کشور افغانستان هم اکنون عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر هم آغاز شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی یادآور شد: از حدود ۱۰ روز پیش بندر آستارا هم به عنوان بندر تخلیه کالای اساسی به مجموع بنادر کالاهای اساسی اضافه شده که تاکنون ۱۵ هزار تن کالای اساسی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است؛ اضافه شدن این بندر نقش بسیار مهمی در افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی دارد و از سوی دیگر در قیمت تمام شده کالای اساسی برای این منطقه بسیار مهم و موثر است.