سخنگوی دولت با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از ۱۰.۰۰۰ کیلومتر انواع راه احداث شده است، از رشد ۳۶ درصدی ظرفیت اسمی بنادر تجاری خبر داد.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیبه نقل از دولت، علی ربیعی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل به همه کارکنان و رانندگان شهری، بین شهری، جاده‌ای و بین‌المللی گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه شامل آزادراه، بزرگراه، اصلی و روستایی و هزار و ۸۲۹ کیلومتر خطوط ریلی به بهره‌‌برداری رسیده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: ظرفیت اسمی بنادر تجاری با رشد ۳۶ درصدی تا ۲۴۶ میلیون تن افزایش یافته است. با تکمیل طرح‌های توسعه فرودگاهی کشور ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر تا پایان دولت دوازدهم با رشد ۱۶درصدی به ۷۰ میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.

ربیعی گفت: در طول ۹ماه گذشته با توجه به ضرورت حفظ جریان توزیع کالا در کشور و اطمینان از دسترسی تمام استان‌ها به کالاهای اساسی و تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت و درمان و سلامت کشور موضوع نظام حمل و نقل شهری و ایجاد امکان فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌رانی شهری در چندین جلسه اقتصادی دولت بررسی شد و نهایتا در ستاد ملی کرونا با فروش نفت خام و میعانات گازی به غیر از ظرفیت بودجه سال ۹۹، تصمیم به تامین ۵ هزار اتوبوس با رعایت اولویت ساخت داخل موافقت شد.