معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ارزیابی‌های اولیه حاکی از آسیب سیل به بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی است از افزایش این رقم در روزهای آتی و بعد از خاتمه سیلاب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز، مجید جودی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص سیلاب‌های رخ‌داده در بیشتر استان‌های کشور که از ۴ مردادماه آغاز شده است، اعلام کرد: با توجه به اینکه سیلاب در برخی استان‌ها ادامه دارد، ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها به واحدهای مسکونی در طی روزهای آتی و بعد از فروکش کردن سیلاب نهایی می‌شود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: عملا در ۱۰ استان امکان ارزیابی اولیه از میزان خسارت‌های سیل ممکن شده که قطعا این رقم در روزهای آتی افزایش خواهد یافت. با اینحال ارزیابی‌های اولیه حاکی است که تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل قرار گرفتند که ۷ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و نیازمند احداث مجدد و ۱۲ هزار واحد آسیب دیدند و نیازمند تعمیرات برای اسکان مجدد هستند.

جودی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از همان ابتدای شروع سیلاب در استان‌های مختلف حضور یافت و ماشین‌آلات و بخشی از امکانات بنیاد در اختیار امدادرسانی به سیل‌زدگان و بازکردن مسیرها اختصاص یافته است، گفت: همزمان با حضور ارزیابی و برآورد میزان خسارت اولیه به واحدهای مسکونی و همچنین مسیرهای روستایی و شهری کوچک در دستور کار قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه ارزیابی خسارت در دو بخش میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی و میزان خسارت وارده به بافت و کالبد و معابر روستایی انجام می‌شود از ارزیابی دقیق و نهایی میزان خسارت‌ها به واحدهای مسکونی در روزهای آتی خبر داد و اعلام کرد: میزان خسارت وارده به بافت، کالبد و معابر روستایی اندکی زمانبر است که با طی زمان اینکار انجام خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص میزان تسهیلاتی که به سیل‌زدگان تعلق می‌گیرد نیز اعلام کرد: پیشنهادهای بنیاد مسکن در خصوص ارایه تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره با تکمیل ارزیابی‌ها به هیات دولت ارسال خواهد شد تا در خصوص میزان تسهیلات به سیل‌زدگان تصمیم‌گیری و ابلاغ لازم انجام شود.

جودی تاکید کرد: میزان خسارت و جبران خسارت بر اساس میزان خسارت وارده است و قطعا ترکیبی از وام بلاعوض و تسهیلات ۲۰ ساله ارزان قیمت خواهد بود.