عملیاتی‌شدن بیش از ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، افتتاح ۹ پروژه شهر جدید پرند با هزینه ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و افزایش تسهیلات ساخت در تهران و کلانشهرها به ۴۵۰ میلیون تومان برای حرفه‌سازها بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

شهر جدید تیس شهر جدید و فاخر کشور می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به چابهار با اشاره به اینکه توسعه شهر و رفع حاشیه نشینی و ساماندهی چابهار به همراه توسعه فرودگاه و بندر توامان در حال انجام است از بهر‌ه‌برداری راه‌آهن زاهدان-چابهار حداکثر تا سال ۱۴۰۱ خبر داد. اسلامی تصریح کرد: به منظور توسعه همه‌جانبه چابهار، موضوع مهمی را که در شهر چابهار در دستور کار داریم ساماندهی چابهار و مقابله با حاشیه‌نشینی است.  به همین منظور، برای مردم ساکن در منطقه و همچنین مردمی که به سیستان و بلوچستان مهاجرت کردند، تعیین وضعیت و هویت انجام شد و اینکار برای لحاظ شناسایی جمعیت و سکونتگاه مناسب  هم برای روستاهای چابهار و هم برای مناطق حاشیه چابهار حاشیه ‌نشینی انجام شد.

بیش از ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در کشور عملیاتی شد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۳۰ فروردین که به منظور افتتاح ۹ پروژه شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر پرند به شهر جدید پرند عزیمت کرد در حاشیه بازدید از واحدهای مسکن ملی این شهر جدید، گفت: وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور و همچنین شهر جدید پرند مثبت ارزیابی است و هم‌اکنون بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور وارد فاز اجرایی شده است.

پروژه‌های اقدام ملی مسکن حداکثر تا ۲ سال تکمیل می‌شوند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از پروژه اقدام ملی مسکن شهر پرند، تأکید کرد: موضوع دیگر بحث مسکن است که ۲۶ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی برای این شهر به میزانی که برای مردم ثبت‌نام صورت گرفته برنامه‌ریزی شده است و تفاهم‌نامه‌ای که با دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور داشتیم برای تولید مسکن، هم اکنون حدود ۱۱ هزار واحد آن شروع شده که امروز از اکثر این پروژه‌ها بازدید به عمل آمد. حدود ۱۵ هزار واحد دیگر نیز در برنامه است و در فاز دوم که در آینده در این شهر ثبت‌نام انجام خواهد گرفت، کار عملیاتی آن وارد اجرا خواهد شد.

۹ پروژه شهر جدید پرند با هزینه ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ۹ پروژه در شهر جدید پرند افتتاح شد که هزینه اتمام این پروژه‌ها معادل ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

تلاش برای اتمام مسکن مهر پرند در زمانبندی مقرر

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تعیین‌تکلیف واحدهای مسکن ملی در شهر پرند خبر داد و بر تلاش برای اتمام مسکن مهر پرند در زمان‌بندی مقرر، تاکید کرد.

حدود ۱۲ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در پرند فعال و در حال ساخت است

محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شهر جدید پرند با اعلام تعیین تکلیف سهمیه ۲۶ هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن در پرند از فعال بودن ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در پرند، خبرداد.

پاسخگویی ۲۴ ساعته وزارت راه به سوالات شهروندان در خصوص سامانه املاک و اسکان

وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، ۲۴ ساعته، تلفنی و پیامکی به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد. بر همین اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

شهروندان تهرانی با گرفتن شماره ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند.

املاک رسمی و غیررسمی در سامانه املاک و اسکان ثبت شوند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمامی املاک رسمی و غیررسمی باید در سامانه املاک و اسکان درج شوند، بر همراهی مردم برای تکمیل اطلاعات در سامانه با هدف شفاف‌سازی تاکید کرد.

تسهیلات ساخت در تهران و کلانشهرها به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن جزئیات افزایش سقف تسهیلات ساخت و تولید مسکن را در تهران، کلانشهرها و سایر شهرها اعلام کرد و گفت: تسهیلات ساخت در تهران و کلانشهرها تا ۴۵۰ میلیون تومان و در بافت فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

ابلاغ مصوبه طرح ساماندهی طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده در استان گلستان

دبیر شورای‌عالی ‌شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون طرح ساماندهی طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده را به استاندار گلستان اعلام کرد.

آمادگی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جهت ارائه خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزها

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از برنامه‌های این شرکت به منظور بهره‌گیری از نسل سوم فناوری خبر داد و اظهار کرد که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، می‌توان مدیریتی بهینه در استفاده از منابع مالی، مسائل مصرفی و نگهداری از راه‌ها ارائه کرد.