مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از افتتاح سه بیمارستان در استان‌های گیلان، سیستان‌وبلوچستان و همدان با مجموع ۵۲۶ تخت در دهه فجر و با حضور رییس‌جمهوری به شکل ویدئوکنفرانس خبر داد.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی بین نیوز، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه افتتاح‌های آن سازمان را در دهه فجر امسال، اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی گفت: در بهمن‌ماه و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود در پنج طبقه در استان گیلان، بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی سراوان در پنج طبقه در استان سیستان‌و‌بلوچستان، بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان در ۵ طبقه در استان همدان افتتاح می‌شود.

نبیان از افتتاح‌های بیمارستانی با حضور رییس‌جمهوری در همین ماه (بهمن۹۹) خبر داد و گفت: قبل از اتمام بهمن این رویداد به وقوع می‌پیوندند.

بر اساس اعلام سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، بیمارستان۱۳۳ تختخوابی لنگرود در پنج طبقه احداث شده و دارای بخش‌های درمانگاه، اورژانس، تصویربرداری، فیزیوتراپی، بستری کودکان، بستری زنان و LDR، مراقبت ویژه CCU، مراقبت ویژه ICU، جراحی، بستری داخلی، بستری جراحی است.

زیربنای این بیمارستان ۱۱ هزار و ۴۴۳ مترمربع است و مساحت سایت نیز ۴۵ هزار و ۱۷۹ مترمربع است. بیمارستان شهید حسین پور لنگرود، در  مراحل نهایی عملیات اجرایی قرار دارد.

همچنین، بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی سراوان در استان سیستان‌و‌بلوچستان، مساحت زمین ۴۰ هزار و ۴۳۸ مترمربع، مساحت ساختمان اصلی ۱۶ هزار و ۵۷۰ مترمربع در ۵ طبقه، ساختمان های جانبی در یکهزار و ۳۱۰ مترمربع در حال احداث است و ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمربع کل زیربنای این بیمارستان است.

بیمارستان سراوان دارای بخش‌های بستری داخلی، بستری روانپزشکی، بستری جراحی عمومی، بستری داخلی اعصاب، بیماری عفونی، بستری گوش و حلق و بینی، آزمایشگاه، CCU، PCCU، زایمان، ریکاوری و پرسنل، اتاق‌های عمل، NICU، ICU، بستری اطفال، بستری نوزادان، جراجی زنان و بخش زایمان، است.

بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی تویسرکان در استان همدان نیز از دیگر بیمارستان‌هایی است که بهمن ۹۹ افتتاح می‌شود. مساحت زمین این بیمارستان ۴۷ هزار و ۳۸۸ مترمربع، مساحت ساختمان اصلی زیربنای ۱۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۵ طبقه، ساختمان‌های جانبی ۹۰۰ مترمربع، سطح زیربنا پله‌های فراز ۲۴۰ مترمربع، کل زیربنا ۱۷ هزار ۳۴۰ مترمربع، است. این بیمارستان نیز دارای بخش‌های تخصصی است.