کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تداوم کاهش دما تا هفته آینده در کشور از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نیمه شرقی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ششم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و گیلان، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده خواهد شد و گستره بارش‌ها، جمعه و شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی را نیز دربر می‌گیرد.

رفیعی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال آذربایجان‌غربی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار پراکنده باران را انتظار داریم که گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد است.

وی افزود: دریای خزر از روز پنجشنبه مواج و متلاطم است. از پنجشنبه تا اوایل هفته در نوار شمالی کشور دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد که این کاهش دما از روز جمعه تا هفته آینده بین ۷ تا ۱۰ درجه است. همچنین طی دو روز آینده پدیده غالب در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه تا شنبه در مناطقی از استان‌های سمنان و اصفهان در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید است که احتمال گردوخاک برای این مناطق وجود دارد. روز پنجشنبه پدیده غالب در غرب کشور وزش باد است.

وی با اشاره به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه دریای عمان مواج و طوفانی است، اعلام کرد: آسمان تهران صاف و گاهی با وزش باد همراه است. حداکثر دما در تهران ۳۰ درجه و حداقل دما ۱۹ درجه بالای صفر گزارش شده است.