جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی ساختمان برتر صبح امروز با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری این جشنواره در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز از پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی ساختمان برتر صبح امروز با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری این جشنواره در  مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.
در این جلسه محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سعید بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز، نمایندگان هلدینگ پایا سامان پارس، بنیاد مسکن، جمعی از مدیران بخش ‌تحقیقاتی مرکز تحقیقات و سایر دست‌اندرکاران حضور داشتند.
مهران زینعلیان دبیر جشنواره ملی ساختمان برتر در ابتدای این جلسه در تشریح اهداف این جشنواره گفت: شناسایی ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود جهت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساختمان به منظور دستیابی به طرح‌های سریع، ارزان و بهینه مهمترین هدفی است که در این جشنواره به آن پرداخته خواهد شد.
وی با ذکر این نکته که این اهداف بر اساس ارتباط مؤثر و مفید زمینه‌های مختلف از علوم ساختمان از جمله سازه، تأسیسات، محیط‌زیست، انرژی و مدیریت ساخت در قالب مصالح و اجزای ساختمان، سیستم‌های ساختمانی، فرآیندها و روش‌های اجرا و ساخت و روش‌های نوین معماری و شهرسازی صورت می‌پذیرد، به تشریح هر یک از این موارد پرداخت.
زینعلیان همچنین به منظور امکان دسته‌بندی و مقایسه طرح‌های پیشنهادی در جشنواره، تقسیم‌بندی اولیه را در سه بخش سریع‌الاحداث بودن، انبوه‌سازی ساختمان و بلندمرتبه‌سازی (بیش از ۵ سقف)، انبوه‌سازی ساختمان و کوتاه مرتبه سازی (۵ سقف و کمتر) پیشنهاد نمود.
در ادامه شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با برشمردن وظایف ذاتی مرکز در جهت توسعه و گسترش فناوری‌های نوین ساختمانی، حمایت مرکز را در  برگزاری این جشنواره اعلام نمود.
وی در این خصوص، مبحث انرژی را به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم در انتخاب طرح‌ها برشمرد و مباحث مقررات ملی ساختمان به‌ویژه مبحث یازدهم (طرح و اجرای صنعتی ساختمان ها) را سرلوحه فرآیند برگزاری جشنواره معرفی کرد.
بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز نیز در این جلسه با اعلام حمایت مرکز از این جشنواره، بر بهره‌گیری از کتابچه فناوری‌های نوین ساختمانی که توسط مرکز منتشر شده است و همچنین گواهینامه‌های فنی مرکز در انتخاب طرح‌هایی‌که به این جشنواره معرفی می‌شوند تأکید نمود.
در ادامه این جلسه برخی از مدیران شرکت پایا سامان پارس (هولدینگ ساختمانی بنیاد مستضعفان) و همچنین نمایندگان بنیاد مسکن و برخی از شرکت‌های ساختمانی انبوه‌ساز، نقطه نظرات خود را درباره چگونگی برگزاری جشنواره و موضوعات مرتبط و نحوه جزئیات انتخاب طرح‌ها و حمایت از آنها بیان کردند.
بهروز محمدکاری رئیس بخش انرژی مرکز نیز با تأکید بر تضمین کیفی ساختمان‌ها، این موضوع را اولویت اصلی انتخاب ساختمان برتر و فناوری برتر برشمرد.
امیرمازیار رئیس قاسمی مدیر خدمات مهندسی مرکز نیز در ادامه در خصوص اعطای گواهینامه فنی به شرکت‌های تولیدکننده و همچنین مباحث ارائه شده در کتابچه فناوری‌های نوین ساختمانی مرکز که ملاک اصلی انتخاب طرح ها خواهد بود مطالبی را عنوان کرد.
در پایان این جلسه با تأکید بر حمایت فنی مرکز از برگزاری این جشنواره، مقرر شد تا در خصوص جزئیات اجرایی برگزاری جشنواره در کمیته‌های تخصصی و فنی که در آینده با حضور نمایندگان مرکز و برگزارکنندگان این جشنواره تشکیل خواهد شد بحث و تبادل نظر صورت گیرد.