شهید اصلانی، مرد وحدت حاشیه شهر بود.

به گزارش پایگاه خبری بین نیوز از مشهد، روز سه شنبه، ۱۶ فروردین، حوالی ساعت ۱۴:۳۰ یک تبعه کشور خارجی با جاسازی کردن سلاح سرد در بدن خود، وارد صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی شده و با سلاح سرد به سه روحانی حمله ور می شود.

این حمله تروریستی توسط یک جوان ۱۵ ساله انجام شده و متأسفانه حجت الاسلام اصلانی، امام جماعت مسجد صاحب الزمان عج الله، محله سیدی مشهد شهید شدند! شهید اصلانی از یادگاران دفاع مقدس و برادر دو شهید بودند که مسؤول پهنه جنوب شرقی مساجد حاشیه شهر مشهد نیز را عهده دار بودند.

فرزند شهید اصلانی که ملبس به لباس روحانیت است نیز شب گذشته به خبرنگار ما گفت: پدرم سالها عاشق شهادت بود و الآن به آرزویش رسید و حال نوبت من است علم او را بردارم و دشمنان بدانند ما پشت ولایت فقیه ایستاده ایم.

حجت الاسلام پاکدامن دومین روحانی بود که توسط جوان ضارب مورد سوء قصد قرار گرفت و او به همراه حجت لاسلام دارایی، دیگر روحانی مورد سو قصد قرار گرفته در مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب در مشهد قرار دارند.
این دو روحانی نیز یکی مسؤول مسجد شهر طرق مشهد و دیگری مسؤول مسجد شهرک شهید رجایی مشهد بوده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی عصر گذشته به عیادت دو مجروح حادثه حرم مطهر رفت و مستقیما جویای احوال آنها شد، همچنین حجت الاسلام مروی تولیت استان قدس رضوی نیز با حضور در منزل شهید اصلانی شهادت این روحانی مجاهد را به خانواده ایشان تبریک گفت.
به گفته استاندار خراسان رضوی جوانب این حمله و حرمت شکنی در حرم مطهر در حال بررسی نهاد های امنیتی خراسان است و هنوز هیچ گونه مسئله ای روشن نشده است.

لازم به ذکر است دادستانی خراسان رضوی از بازداشت ۵ نفر در رابطه با واقعه دیروز خبرداده و ماجرا در دست پیگیری است!

 

استان خراسان رضوی- بین نیوز- سجاد جلالی طلب