شورایی‌ها موضوعات مهم و حساس را در جلسات هم‌اندیشی مطرح می‌کنند و چندی است تذکراتی که باید واکنش سریع به موضوعات روز شهر باشد را از دستور کار خارج کرده‌اند.

یک دو هفته‌ای است که نمایندگان مردم تهران در پارلمان شهری به تاسی از مجلس شورای اسلامی اقدام به حذف تذکرات پیش از دستور شورای اسلامی شهر کرده‌اند و تنها به دادن تذکر کتبی به هیات رئیسه و قرائت صرف تذکر در شورای اسلامی شهر بسنده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران یکی از اعضایی است که بر موقتی بودن حذف تذکرات تأکید داشته و اظهار کرد: تغییر شیوه مدیریتی که طی یکی  دو هفته اخیر توسط رئیس شورا اعمال شده، مقطعی است، قطعاً این موضوع که اعضای شورا اجازه داشته باشند در خصوص موضوعاتی که شهر تهران به آن مبتلا است، تذکر دهند و اظهارنظر کنند.

محمد سالاری  با یادآوری اینکه، بخشی از وظایف نظارتی شورا توضبح خواستن از نهادهای مرتبط محسوب می‌شود، افزود: مدتی تذکرات مدیریت می‌‌شود اما این رویه ادامه نخواهد داشت و قطع یقین روند میانه‌‌ای‌جایگزین رویه فعلی خواهد شد به گونه‌ای که، در هر جلسه سه تذکر ۳ دقیقه‌ای داده شود تا مدیریت زمان هم  در شورای اسلامی شهر لحاظ شود.

به گزارش تین‌نیوز، دو هفته‌ای است که اعضای شورای شهر تهران پیش از ورود به دستور جلسات، تذکری در خصوص موضوعات روز شهری در صحن ارائه نمی‌کنند و تذکرات تنها به صورت کتبی به هیات رئیسه ارائه می‌شود و رئیس‌ شورا نیز آنها را تیتروار قرائت می‌کند. الگویی که از مجلس گرفته شده است.

شورایی‌ها موضوعات مهم و حساس را در جلسات هم‌اندیشی مطرح می‌کنند و چندی است تذکراتی که باید واکنش سریع به موضوعات روز شهر باشد را از دستور کار خارج کرده‌اند. حال سؤال اینجا است که صدای شهر و شهروندان در کدام بخش از شورا باید شنیده شود؟  البته باید  گفت، برخی از اعضای شورا با این رویه موافق نیستند و پیش‌بینی می‌شود تا حذف تذکرات موقتی باشد.