تعداد کثیری از آپارتمان‌ها و املاک کرج به ویژه در گوهردشت و عظیمیه توسط برخی خوزستانی‌ها خریداری می شود !!!

چند وقت بود که یک اتفاق نسبتا عظیم اجتماعی را شاهد بودم و آن ، این بود که:
تعداد کثیری از آپارتمان‌ها و املاک کرج به ویژه در گوهردشت و عظیمیه، توسط بعضی خوزستانی‌ها خریداری میشه !!!
این خریدها با قیمت‌هایی بالاتر از نرخ منطقی انجام میشه که در طول یکسال گذشته باعث افزایش افسار گسیخته‌ی قیمت املاک شده است !!!

در همین اثنا متوجه شدم که همین هجوم در مناطق شمال شهر تهران هم اتفاق افتاده است.

و نیز به صورت اتفاقی سوار یک پراید شدم که “سه راه گوهردشت” را بلد نبود، ولی داشت مسافر کشی می کرد !!!
وقتی علت را از او پرسیدم ، پاسخ تکان دهنده‌ای شنیدم. او گفت؛
ما دوازده خانوار هستیم که یک ماه پیش از خوزستان آمده‌ایم در شهر جدید هشتگرد آپارتمان خریده‌ایم و اسم و آدرس‌ها را تازه دارم یاد می گیرم !!!

متوجه پدیده‌ی هجوم  برخی اهالی خوزستان شدم. به این صورت که: پولدارها به مناطق شمال تهران می روند، متوسط ‌ها به کرج و کم پول ها به هشتگرد جدید و قس علیهذا …

به دنبال علت بودم ولی هیچ دلیل منطقی‌ای در این جهت نیافتم. تا این که چند روز پیش متوجه شدم خرید یک آپارتمان در عظیمیه توسط یک خوزستانی بدون دیدن ملک انجام شده است!!! یعنی ندیده، بخش اعظم پول را به حساب فروشنده واریز کرده بود !!!
پس از این که خریدار را در کرج دیدم و با او صحبت کردم، سؤال خودم را مطرح کردم و او نیز با همان طبع خونگرم خودش با خنده گفت؛
مدتی است که اعراب کشورهای مجاور خوزستان به ایران می‌آیند و ملک خرید می کنند. ما هم به چند برابر قیمت و البته به دلار امریکا ملک‌های خودمان را به آن ها می فروشیم!
«خود من یک ملک به یک عراقی در اهواز فروختم که تا پارسال ۸۰۰ میلیون تومن هم کسی نمی خرید. ولی به آن عراقی بیش از ۵ میلیارد تومن (به دلار) فروختم و این آپارتمان را ۳ میلیارد تومن و آن ماشین (به ماشین خودش اشاره کرد) را ۲ میلیارد تومن خریدم !!!»

من که همچنان در این معما مانده‌ام!!!
آیا شما تحلیلی در این پدیده دارید ؟؟؟
مسأله خیلی مهمیه. اگر واقعیت داشته باشد، سناریوی فلسطین را در مورد ایران هم به طور خزنده و خاموش دارند اجرا می کنند! جالب است که از مرزها هم شروع کرده اند. لازم به ذکر است، شیراز هم که به علت نزدیکی و امتیازات زیاد آن همیشه یکی از مقاصد اصلی خوزستانی ها بوده، این روزها قیمت ملک به ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است! به طوری که هیچکس چنین گرانی در عمر خود سراغ ندارد که شاید ناشی از همین مسأله باشد. لذا لازم است این متن را زیاد منتشر کنیم تا توجه مسئولین جلب شود و قبل از این که سرزمینمان مورد هجوم اجانب قرار گیرد، از غارت آن جلوگیری کنیم.

ارزش پولمون اینقدر کم شده که اعراب کویت و امارات و عمان و عربستان و عراق، به راحتی با هزینه خرید یه ماشین تو کشور خودشون، می توانند در ایران یه خونه خوب بخرند و اینها که کشورشون گرم و عمدتآ شن زار و شوره زار است، ایران براشون بهشت هست و رفت و آمدشون به ایران و خریدشون تو ایران براشون آزاد و راحته.

یاد اون زمانی بیفتیم که از هر ۱۰۰ خانواده فلسطینی ۴۰ تا ۵۰ تاشون زمین و خونه شون را با قیمت خیلی بالا و با دلار به اسرائیلی ها فروختند و رفتند تو اروپا و آمریکا و بعضی هاشونم همونجا ساکن شدند. حالا اینهایی که پای زمین و وطنشون موندن گرفتار جمعیت میلیونی اسرائیل ها هستند. اسراییل هایی که دیگه اقلیت نیستند و حق رأی و سکونت و حکومت و … همه چی دارند و بر فلسطینی ها حاکم شدند.

پس بهتره واقع بین باشیم که آینده خودمون مثل فلسطین و لبنان به تجزیه نکشه و به طور مستقیم اعراب بر ما حاکم نشوند!
ای که دستت می رسد کاری بکن / قبل از آن کز تو نیاید هیچ کار