با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح ثامن طی روزهای آینده، ترددهای بین شهری از شرق به غرب و جنوب کشور دیگر نیازمند عبور از معابر درون شهری نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: بزرگراه های امام رضا(ع) و آزادگان در نتیجه بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح ثامن، به نحوی اثربخش به یکدیگر متصل شده و ترددهای بین شهری از شرق به غرب و جنوب کشور، دیگر نیازمند ورود به پایتخت و عبور از معابر درون شهری نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه گشایش مسیر شرق به جنوب تقاطع غیرهمسطح ثامن، کاهش بار ترافیک در مبادی ورودی جنوب شرق پایتخت به ویژه بزرگراه و میدان بسیج را به دنبال خواهد داشت، یادآور شد: هدایت وسایل نقلیه سنگین از مسیرهای درون شهری به بزرگراه های آزادگان و امام رضا (ع) از دیگر مزایای این گشایش ترافیکی است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، طی روزهای آینده بزرگراه شهید رستگار از طریق محوری به طول ۵۱۵ متر و براساس طرح مصوب به مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا(ع) متصل شده و گردش پرتقاضای شرق به جنوب تقاطع ضمن بهره برداری از ۳ دستگاه پل (جمعا به طول ۶۶۰ متر به همراه ۲۵۵۵ متر مسیر) گشایش می یابد.

شایان ذکر است تقاطع ثامن که در محل تلاقی بزرگراه های امام رضا(ع) و شهید نجفی رستگار قرار دارد، دارای ۵ پل روگذر و یک مسیر زیرگذر می باشد. پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع) تنها پل این تقاطع غیرهمسطح است که زیر بار ترافیک رفته است.