مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که 29 روستای استان در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب درگیر رانش زمین شده و خسارت هایی به منازل و زیرساخت هایی آن ها وارد شد.

محمدتقی زمانی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برآورد اولیه، ۳۹۴ واحد مسکونی در این روستاها تخریب شده و نیازمند نوسازی در محل های مناسب است.
وی گفت: در مینودشت ۳۲۶ واحد مسکونی در ۱۵ روستا، در کلاله ۱۱ واحد مسکونی در چهار روستا، ۱۰ واحد مسکونی در ۶ روستای مراوه‌تپه، ۷ واحد مسکونی در یکی از روستاهای علی‌آبادکتول و ۴۰ واحد مسکونی در ۳ روستای آزادشهر بر اثر رانش زمین دچار خسارت شدند.
زمانی نژاد درباره آخرین وضعیت روستاهای رانشی و واحدهای مسکونی خسارت دیده در گلستان اظهار داشت: بارندگی‌ شدید و مداوم علاوه بر بروز سیلاب، مشکلاتی از قبیل زمین‌لغزش، روانه‌گِلی و سنگ‌افتان را در مناطق گوناگون استان در پی داشت.
وی بیان داشت: زمین‌ لغزش‌های گلستان بسیار گسترده و در همه قسمت‌های کوهستانی بود که تعدادی از این رانش ها در مجاورت یا در داخل سکونتگاه‎های روستایی اتفاق افتاد.
زمانی نژاد در خصوص روند بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از رانش زمین در گلستان گفت: پیگیری لازم برای شتاب دادن به آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در حال انجام است تا زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها تهیه شود.
وی گفت: پس از خریداری زمین موردنیاز، عملیات ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های خسارت دیده آغاز خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: برای ساخت و تعمیر خانه تخریب شده، وام ارزان قیمت به همراه کمک بلاعوض به مالکان پرداخت می شود.
وی همچنین از خسارت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی سیل به ابنیه فنی ۲۳۰ روستای دارای طرح هادی شامل معابر، آبروها، معابر حاشیه رودخانه ها، زیرسازی، آسفالت، جوی و جدول روستاهایی خبر داد.
زمانی نژاد گفت: در مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانه مسکونی روستائیان گلستان بر اثر بارش شدید باران، طوفان، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی و رانش زمین دچار خسارت شد.