مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۹ از مجموع ۲ هزار و ۷ مورد تعرض به هزار و ۶۱ هکتار از زمین های دولتی، جز در یک مورد بقیه موارد با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت استانها رفع تعرض فوری شده است.

به گزارش شبکه خبری تحلیل بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۹ از مجموع ۲ هزار و ۷ مورد تعرض به هزار و ۶۱ هکتار از زمین های دولتی، جز در یک مورد بقیه موارد با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت استانها رفع تعرض فوری شده است گفت: در نیمه اول سال جاری یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین میزان رفع تعرض فوری را در بین استانها داشته است.

علی نبیان در خصوص میزان اجرای احکام توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال در مجموع ۳۷۱ مورد حکم قطعی له دولت به میزان ۴۷۹ هکتار به اجرا در آمد که در این زمینه هم یگان حفاظت استان تهران با اجرای ۵۴ فقره حکم قطعی بیشترین اقدام را از حیث تعداد داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل یگان حفاظت با نهادهای ذیربط بسیار مثبت است افزود: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۰۵ جلسه با مقامات عالی انتظامی در استان ها، ۳۳۱ جلسه با مقامات قضایی و ۲۹۹ مورد جلسه تعاملی با مدیران موسسات حفاظتی مراقبتی داشته است که برگزاری این جلسات در راستای تسهیل اجرای احکام قطعی، ماموریت ها و آموزش ضابطین و نیروهای موسسه ای برای دریافت گواهینامه آموزشی توسط فرماندهان صورت گرفته است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه تلفن گویای ۱۶۵۶ برای مبارزه با زمین خواری اضافه کرد: از عموم هموطنان عزیز تقاضا دارم که در صورت مشاهده هر نوع تعرض به اراضی دولتی با این شماره ۴ رقمی تماس گرفته و به دولت در مبارزه با فساد و زمین خواری کمک کنند.

گفتنی است یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بهره گیری از تعداد ۸۸۳ نفر نیرو در ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی در سراسر کشور وظیفه حفظ و حراست از زمین های دولتی داخل حریم و محدوده شهرها را برعهده دارد.