اصغری گفت: همزمان با افزایش قیمت مسکن میزان استقبال متقاضیان از واحدهای مسکن مهر بیشتر شده است.

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ از تعیین و تکلیف واحدهای فاقد متقاضی و خالی مسکن مهر خبر داد و گفت: بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر  که دارای معارض  هستند و یا از طریق تعاونی ها دچار مشکل شده بودند هم اکنون در دادگاه ها در حال رسیدگی است.

وی افزود: خواسته بانک های عامل مبنی بر بازگشت سرمایه های خود درپروژه های مسکن مهر برای دولت مشکل ساز شده بود به همین منظور ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به کمیته های امداد و بهزیستی واگذار شد.همچنین  آیین نامه اجرایی آن نیز به تصویب رسیده است.

اصغری مهرآبادی تأکید کرد: در صورتی که این واحدها به بخش‌های مربوط واگذار شود بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن مهر برطرف می‌شود.

وی از استقبال متقاضیان برای خرید مسکن مهر همزمان با افزایش قیمت مسکن خبر داد و گفت: درگذشته متقاضیان تمایلی برای خرید مسکن مهر نداشتند اما هم اکنون میزان استقبال از این واحدها بسیار زیاد شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه مکان یابی ساخت مسکن مهر پردیس کاملا عجله‌ای بود، گفت: به دلیل وضعیت توپوگرافی و خاص پردیس سرعت کار در این پروژه بسیار طولانی شده و هزینه‌های زیادی از این طریق به دولت تحمیل شده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی و محوطه سازی این پروژه‌ها از طریق دولت صورت می‌گیرد و ما سعی کرده‌ایم هیچ کدام از هزینه‌های آماده سازی را از متقاضیان دریافت نکنیم.

اصغری مهرآبادی بیان کرد:از حدود ۹ میلیون متقاضی هزینه آماده سازی محوطه ها دریافت نشد .حدود ۲۱ میلیون تومان از هزینه‌های آماده سازی محوطه‌ها از  ساخت تونل،پل ها و سایر مراکز از سوی دولت پرداخت شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر تأکید کرد: مردم توان پرداخت هزینه‌های زیاد مسکن مهر را ندارند و به همین منظور تلاش کرده‌ایم برای این واحدها به متقاضیان فشار زیادی وارد نشود.

وی اظهار کرد: حدود ۶۰ هزار واحد از ۸۱ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی است.

اصغفری مهرآبادی در پایان گفت: هم اکنون بزرگترین دغدغه واحدهای مسکن مهر عملیات روبنایی و زیربنایی واحدهاست .