کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده باران در برخی از استان‌ها و احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به تاسیسات دریایی به دنبال افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بین نیوز، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز هفتم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد.

رفیعی با بیان اینکه امروز از نظر بارش‌ها در ساعت‌های بعد از ظهر بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، همدان، زنجان، کردستان، شمال استان مرکزی، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت، گفت: در سایر مناطق کشور اما جو آرام خواهد بود؛ با این حال اما فردا علاوه بر این مناطق استان اردبیل نیز بارش باران را تجربه می‌کند.

وی افزود: روز دوشنبه مجدداً بخش‌هایی از شمال غرب کشور، ارتفاعات تهران، البرز و جنوب سیستان و بلوچستان و به تناوب روز چهارشنبه مناطقی از شمال غربی و ارتفاعات تهران و البرز در ساعت‌های بعدازظهر این شرایط را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در نوار شرقی کشور خبر داد و عنوان کرد: از امروز تا روز چهارشنبه برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم.

رفیعی با تاکید براینکه امروز و فردا در غرب استان هرمزگان، بوشهر، جنوب استان فارس و جزایر شرقی خلیج فارس وزش باد شدید خواهد بود و در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک می‌شود، اظهار کرد: آب‌های شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز از امروز تا روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهند بود و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی به ۱.۵ متر و در مناطق فراساحلی به دو متر خواهد رسید؛ از این رو احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی و تاسیسات دریایی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را صاف پیش‌بینی کرد و گفت: تهران امروز گاهی وزش باد را تجربه می‌کند؛ همچنین حداکثر دما در پایتخت ۲۹ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد.