اعضای شورای شهر تهران سازمان زیباسازی را موظف به تدوین آئین‌نامه کسب درآمد از تبلیغات در فضای مجازی کرد.

در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی پایتخت بررسی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تشریح این اصلاحیه گفت: این اصلاحیه برای حضور صاحبان کالا و تبلیغات در راستای رونق تولید ملی و حضور مستقیم برای استفاده از تبلیغات محیطی شهر ارائه شده است.

محمدجواد حق شناس ادامه داد: سازمان زیباسازی موظف است شرایط و زمینه را برای رقابت آزاد و قانونمند بین صاحبان نام و نشان تجاری و شرکت‌های تبلیغاتی مجاز و واجد صلاحیت فراهم کند.

به گفته وی، سازمان زیباسازی موظف است به منظور کسب سهمی از بازار تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی با رعایت قوانین، شیوه نامه‌ای را تا شش ماه آینده تدوین و به شورای شهر دهد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۲ هزار شرکت تبلیغاتی در پایتخت ثبت شده‌اند گفت: ۸۰ درصد از این شرکت‌ها کاغذی هستند و در واقع فعالیتی ندارند.

برزین ضرغامی در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در پایتخت افزود: ۷۰ درصد تابلوهای تبلیغاتی کشور در تهران است و بیش از ۲ هزار شرکت تبلیغاتی ثبت شده اما ۸۰ درصد از آنها صرفا برروی کاغذ هستند و فعالیتی ندارند.

وی ادامه داد: پرونده های قضایی در خصوص این شرکت ها زیاد است و این پرونده ها پول ساز برای سازمان نبوده است.

ضرغامی با بیان اینکه برای ترغیب شرکت ها در فعالیت موثر در امر تبلیغات در شرایط اخذ رتبه سازمان بازنگری و تسهیل کردیم، خاطرنشان کرد: در این راستا امروز شرکت های تبلیغاتی با درجات یک و ۲ و ۳ و ۴ می توانند در مزایده های زیباسازی شرکت کنند.

بهاره آروین دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه ایجاد محدودیت بر خلاف نظام رقابت است، گفت: رتبه بندی برای این کار درست نیست و نباید دایره را کوچک کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری می‌تواند ضمانت‌نامه‌های جدی بگیرد و اگر هم پیمانکاری به تعهداتش عمل نکرد، آنها را جلب کند.

به گزارش ایرنا، در ادامه اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند که شرکت‌های تبلیغاتی دارای رتبه ۴ که بر اساس نظام ارزشگذاری اداره ارشاد تهران فعال هستند نیز بتوانند در مزایده های سازمان زیباسازی شرکت کنند.

  • منبع خبر : ایرنا