ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی جدید ویژه ساکنان بافت فرسوده حاشیه شهر مشهد طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه پنج تن این شهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بین نیوز، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: این ۵۰۰ واحد از محل تفاهمنامه بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری خراسان رضوی در سال گذشته مبنی بر ساخت ۲ هزار واحد مسکونی بوده که امروز ساخت آن توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

سید رضا موسوی نیا افزود: این تعداد واحد در زمینی به مساحت ۵۶ هزار مترمربع در قالب ۶۵ بلوک هشت واحدی ساخته می‌شود که هر واحد ۲ خوابه و ۷۳ مترمربعی خواهد بود.

وی اضافه کرد: این واحدهای مسکونی ویژه ساکنان حاشیه شهر مشهد است که مسکن آنان مناسب و بادوام نیست که هر متقاضی با آورده خود می‌تواند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد بانک و ۲۵ میلیون تومانی کمک بلاعوض بنیاد مسکن بهره گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: زمان پیش بینی شده برای اتمام ساخت ۵۰۰ واحد مزبور و تحویل آنها به متقاضیان پایان سال ۱۴۰۰ است.

موسوی نیا افزود: ساخت هزار و ۵۰۰ واحد باقیمانده در حاشیه شهر مشهد به صورت خودمالک ویژه متقاضیانی است که ساکن این منطقه بوده و تمایل به نوسازی واحد مسکونی خود دارند که این امربا کمک شهرداری محقق خواهد شد.

پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده شهرهای ایران وجود دارد و سهم خراسان رضوی از بافت‌ فرسوده و ناکارآمد شهری کشور ۷.۸ درصد و از سکونتگاه‌های غیررسمی ۱۰ درصد است.
سکونتگاههای غیررسمی ۱۳ درصد مساحت مشهد و ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جای داده اند بدین ترتیب حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

  • منبع خبر : ایرنا