مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دستگاه‌های متعددی باید به سامانه ملی املاک و اسکان متصل شوند که این موضوع در معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی نبیان در نشست خبری در حاشیه نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان در حال پیگیری است. هم اکنون مکاتباتی در این خصوص انجام شده اما تکمیل این سامانه نیاز به اتصال دستگاه‌های دیگری دارد که در معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

نبیان در خصوص مسکن اجتماعی گفت: وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن این است که تامین زمین برای اجرای پروژه‌های مسکونی دولتی را به عهده بگیرد. امسال فعالیت‌ها در قالب اقدام ملی در حال انجام است که طبیعتا ما نیز وظیفه‌مندی خود را در قالب این برنامه انجام می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اختصاص زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن گفت: ما نیاز داشتیم برای کنترل زمین‌های دولتی سامانه‌ای راه اندازی کنیم که در این خصوص سامانه املاک و مستغلات در حال پیگیری است. بدین ترتیب می‌توانیم املاک دولتی را پیگیری کنیم که اگر دست اندازی بر روی آنها انجام شد مطلع باشیم. همچنین از سال ۱۳۹۴ یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی را تشکیل داده‌ایم.

  • منبع خبر : ایسنا