عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تدوین سند چشم‌انداز آن سازمان خبر داد و گفت: سند چشم‌انداز افق ۱۰ ساله را مدنظر قرار داده است.

به گزارش شبکه خبری تحلیلی بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبداله بهادری عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه حوزه توسعه مدیریت و منابع این سازمان با همکاری دفتر تجهیزمنابع، برنامه ریزی و بودجه از سال گذشته اقدام به تدوین سند چشم انداز سازمان ملی زمین و مسکن در افق ۱۴۱۰ کرده است، گفت: با پایان یافتن فاز مطالعه و جهت نهایی کردن سند چشم انداز، نتایج حاصل از این چشم‌انداز و پیش‌نویس بیانیه آن در سازمان ملی زمین و مسکن تدوین شد.

عبداله بهادری با بیان اینکه تاکنون نتایج کلیدی حاصل از این سند پشتیبان و تاثیر گذار بر اهداف سازمان در افق چشم انداز (سال ۱۴۱۰) مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته، افزود: پیش‌نویس سند چشم‌انداز نیز تهیه شده و پس از انجام اصلاحات اندک، در زمان مناسب از آن رونمایی خواهد شد.

وی با توضیح اینکه در جهان امروز یکی از ویژگی‌های متمایز سازمان‌های موفق،‌ دارا بودن چشم‌انداز روشن و اعتقاد واقعی به آن است، توضیح داد: سند چشم‌انداز بخشی از فرایند برنامه‌ریزی راهبردی یا استراتژیک در هر سازمان، شرکت و یا دستگاه دولتی است که ایده‌آل‌های اصلی کسب ‌وکار را در قالب یک سند راهبردی آینده نگر برای الهام بخشیدن به کارکنان و آگاهی سایر مجامع و شرکت‌ها تعریف می‌کند.

بهادری مهمترین گام در تدوین چشم انداز را تحلیل وضع موجود، ماموریت سازمان و جهت گیری های سازمان در آینده برشمرد که با تدوین سند پشتیبان چشم انداز و بررسی وضع فعلی بازار زمین و مسکن از یک سو و تحولات اقتصاد، جمعیت، خانوار، نیاز مسکن، الگوهای سکونتی در سال‌های پیش‌رو انجام خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، وی گفت: در مراحل مختلف تدوین این سند، به منظور بهره‌گیری از خرد جمعی سازمان، طی برگزاری جلساتی با کمیته پژوهش، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد سازمان، طرح پیشنهادی توسط مشاور ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفته بود.