باید دید اعتبارات لازم در اختیار وزیر راه جدید قرار داده می‌شود تا بتوان نسبت به عملکرد وی در دوره دو ساله پیش رو اظهار نظر کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلسبا اشاره به بغرنج بودن موضوع مسکن و بافت فرسوده در کشور، اظهار کرد: در زمان کم روی کار آمدن محمد اسلامی اظهار نظر در ارتباط با نحوه عملکرد وی در خصوص مسکن و بافت‌فرسوده، ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یوناتن بت‌کلیا در ادامه به این موضوع پرداخت که متاسفانه بودجه عمرانی از سقف ۶۰ درصد در لایحه بودجه بالاتر نمی‌رود، گفت: همان‌گونه که آخوندی وزیر مستعفی وزارت راه و شهرسازی نیز در نامه استعفای خود یادآور شد، کسری بودجه عمرانی مانع از تحقق اهداف دولت در بخش مسکن مهر و بافت فرسوده شد.

وی به بر این نکته تاکید کرد که، باید مدتی از این انتخاب بگذرد زیرا وعده و وعیدها هنگام کسب رای زیاد است. هرکسی آمده قول‌هایی داده که در واقعیت عمل به آن ممکن نیست. اسلامی وزیر راه که روز گذشته به وزارت راه و شهرسازی رفت نیز قطعاً از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

نماینده مردم اقلیت مسیحی کشورمان به این موضوع اشاره کردکه، چنانچه مسئولان و حاکمیت در این راه وزارت راه را همراهی نکند وزیر جدید نیز در نوسازی بافت فرسوده و مسکن راه به جائی نمی‌برد. او گفت: متاسفانه دست آخوندی در این زمینه کاملاً بسته بود. برای خیلی موارد بودجه هست و هزینه می‌شود اما بخش عمران در فقر بودجه‌ای گرفتار است.

به گفته وی، متاسفانه همواره میزان بودجه مصوب نمایندگان مجلس در تخصیص بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد محقق نمی‌شود و از وزیر نیز نمی‌توان انتظار معجزه داشت که با دست خالی انتظارات عمرانی دولت را تحقق ببخشد. پاسخ به نیاز مسکن و نوسازی بافت فرسوده و تامین مسکن روستایی تنها با تخصیص بودجه میسر است که کمتر در اختیار وزیر راه بوده است.

بت‌کلیا یادآور شد: باید دید اعتبارات لازم در اختیار وزیر راه جدید قرار داده می‌شود تا بتوان نسبت به عملکرد وی در دوره دو ساله پیش رو اظهار نظر کرد یا نه؟ اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شخص رئیس‌جمهور برای انتظاراتی که از وزیر جدید دارند اقدام نکنند بعید به نظر می‌رسد وزیر جدید بتواند بیش از وزیر گذشته موفق باشد.

  • نویسنده : اعظم زندیه