مدیرعامل شهر جدید پردیس با اعلام اخطار به ۱۱۶ بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در آن شهر و پلمپ ۵۶ واحد، از شناسایی ۶ هزار خانه خالی در پردیس و عرضه ۵۰۰ واحد از این تعداد خانه‌ها به بازار مسکن خبر داد.

به گزارش بین نیوز، خلیل محبت‌خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آمار خانه‌های خالی آن شهر و شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و فاقد مجوز، از شناسایی ۱۱۶ بنگاه معاملات املاک غیرمجاز خبر داد و گفت: ۵۶ تعداد از این بنگاه‌ها پلمپ قطعی شد و به سایر بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز اخطار داده شده تا نسبت به اخذ مجوز و فعالیت‌های مجاز اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: بنگاه‌های مشاور املاکی وجود داشت که بالای یکصد واحد و حتی تا ۳۰۰ واحد در اختیار داشت که جمع کردن این بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز سبب افت و ریزش قیمت‌های مسکن در شهر جدید پردیس شد.

محبت‌خواه توضیح داد: آمارها حاکی است که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در پردیس کاهش قیمت مسکن داشتیم و با تحویل واحدهای جدید و تعطیلی کارگزاری در پردیس شاهد کاهش قیمت در پردیس خواهیم بود.

وی توضیح داد: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد خالی در شهر جدید پردیس شناسایی و به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شد. همچنین به‌تازگی نیز یک‌هزار و ۵۰۰ واحد خالی جدید شناسایی شد که به‌زودی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود.

محبت‌خواه از معرفی ۴ هزار و ۵۰۰ واحد خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و افزود: تا کنون ۵۰۰ خانه خالی وارد بازار مسکن شده است.