علی اکبر صفایی با حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سمت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی بین نیوز از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی علی اکبر صفایی را به سمت معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب کرد. در این حکم آمده است:

«امید است با اتکال به الطاف الهی، در اجرای سیاست‌های نظام و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه وزارتخانه اهتمام ویژه داشته و با تمتع از تجارب خویش، در چهارچوب قوانین و مقررات در ایفای بهینه و مطلوب وظایف محوله موفق و موید باشید.»

صفایی که متولد سال ۱۳۴۹ در شهر کازرون است دارای مدرک کارشناسی بنادرو کشتیرانی‌، کارشناسی ارشد علوم دریایی از دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد و دکتری علوم دریایی (مهندسی دریا) از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) است. وی که فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد با رتبه برتر در بین نمایندگان ۱۴۰ کشور جهان است بیش از ۲۶ سال فعالیت در حوزه بندری و دریایی کشور را در سمت‎های مختلف از کارشناسی تا مدیریتی در کارنامه خود دارد.

صفایی درحالی به عنوان مدیرعاملی سازمان بنادرو دریانوردی منصوب شده است که به دلیل فعالیت در بخش‌های مختلف بندری و‌ دریایی وکشتیرانی از شناخت و‌ آگاهی کاملی نسبت به مسائل و‌موضوعات این بخش مهم از اقتصاد کشور برخوردار است.

وی ابتدا فعالیت خود را از کارشناس دریایی و بندری و سپس کار در بخش های مدیریتی بنادرکشور آغاز کرد و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دریانوردی جهانی معاونت دریایی وبندری بندرشهید رجایی، مدیرکلی حفاظت وایمنی دریایی سازمان بنادر ودریانوردی و مدیرکل بنادرو دریانوردی استان هرمزگان، را برعهده گرفت. صفایی پس از سال‌ها فعالیت و ‌حضور موثر در بخش بندری، به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران  وارد بخش کشتیرانی شد.

وی پس از حضور در شرکت ملی نفتکش ایران و ارتقاء جایگاه شرکت به بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتکش جهان و همچنین ایجاد درآمد و سود‌دهی قابل توجه برای این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتی جهان، بعد از چند سال از این مجموعه مهم و استراتژیک جدا شد. صفایی پس از ترک شرکت ملی نفتکش ایران به سمت مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور دریایی و بندری منصوب شد تا بار دیگر در این بخش فعالیت کند.

صفایی در کنار حضور در حوزه بندری و دریایی کشور در عرصه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی نیز فعالیت گسترده داشته و‌ به عنوان مدرس در دانشگاه های امیرکبیر، علوم دریایی چابهار، آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک، فراساحل و علمی کاربردي تدریس کرده است. وی همچنین دارای بیش از ۲۶مقاله علمی متعدد در مراجع علمی معتبر داخلی و خارجی ، تالیف چندین کتب و عضویت در انجمن ها، کمیته‌ها و اتحادیه‌های تخصصی دریایی است.