سلامی گفت: مسکن تابع شرایط عمومی بازار اقتصادی است. کار مهمی که انجام می‌دهیم عرضه زمین، ارائه مشوق‌ها و تسهیلات برای سازندگان است تا مردم صاحب خانه شوند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سامان‌دهی خانه‌های خالی اظهار کرد: ما در این خصوص با مجلس در تعامل و گفت‌وگو هستیم؛ در همین راستا بحث تمدید مشوق‌های مالیاتی برای موجرها را هم انجام داده ایم.

وی در ادامه در ارتباط با اقدامات این وزارتخانه برای کاهش قیمت مسکن گفت: مسکن تابع شرایط عمومی بازار اقتصادی است. کار مهمی که انجام می‌دهیم عرضه زمین، ارائه مشوق‌ها و تسهیلات برای سازندگان است تا مردم صاحب خانه شوند.

وزیر راه در ارتباط با اقدامات انجام شده برای راه و جاده‌های مناطق سیل زده نیز افزود: بیش از ۱۲۸۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور آسیب دید؛ حدود ۱۱۸۰۰ کیلومتر از این راه‌ها را بازسازی کردیم، البته بسیاری از راه‌ها هنوز نیاز به ترمیم اساسی دارد. برخی از این راه‌ها که مهم‌ترین آن در پل دختر است، که بخشی از آن نیاز به بازسازی دارد و بخشی هم باید مجدداً ساخته شود.

به گزارش مهر، اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی در فرایند بازسازی هستیم و منابع مالی آن را هم تأمین می‌کنیم. به جز جاده پل دختر که کاری سنگین است و بیش از یک سال ساخت آن طول می‌کشد، مابقی راه‌ها را تا اخر سال تحویل می‌دهیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی