مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه به هیچ وجه قصد تعیین سقف برای اجاره بها در دستور کار این وزارتخانه نیست گفت:پیشنهاد اصلاح قانون مالیات های مستقیم به دولت ارائه شد.

عباس فرهادیه در پاسخ به این سوال که وزبر راه و شهرسازی با تعیین سقف برای اجاره بها مخالفت کرده است آیا کمیته ۹ نفره تعیین افزایش نرخ اجاره بها باز هم بر روی تعیین سقف اصرار دارد، گفت:به هیچ وجه قرار نیست برای اجاره بها سقف تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه نمی توان برای خانه های مردم سقف قیمتی تعیین کرد اظهار داشت:۱۰ میلیون واحد مسکونی داریم پس نمی توان برای آنها سقف و کف تعیین کرد.

فرهادیه در پاسخ به این سوال که در پیشنهاد ارایه شده به معاون اول رییس جمهور در خصوص اجاره بها چه مواردی پیش بینی شده است گفت:اصلاح تبصره ۱۱ قانون مالیاتهای مستقیم جز پیشنهادات کمیته ۹ نفره تعیین افزایش نرخ اجاره بها بوده که این موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت رفته است و حالا باید دید تصمیم دولت چیست.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا یکی از پیشنهادات افزایش تعیین اجاره بها بر اساس شاخص افزایش دستمزد است گفت:ما معتقدیم که آن اتفاقاتی که برای تعیین شاخص دستمزد رخ می دهد می تواند برای اجاره بها نیز این موضوع شبیه سازی شود.

  • منبع خبر : فارس