کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تداوم کاهش کیفیت هوا در کشور از کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در جنوب‌شرق کشور خبر داد و به کشاورزان توصیه کرد تا تمهیدات لازم را برای کاهش میزان خسارت به محصولات کشاورزی بیندیشند.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۷ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور، آسمانی صاف و جوی پایدار را شاهد خواهیم بود که انتظار می رود با توجه به این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا مشاهده شود.

رفیعی ادامه داد: در دو روز آینده در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید رخ می دهد و آب های تنگه هرمز و دریای عمان نیز طی سه روز آینده، مواج و متلاطم خواهد شد که ارتفاع موج در این مناطق به بیش از یک و نیم متر می‌رسد. این شرایط فردا در شرق خلیج‌فارس و دریای‌عمان تدوام می‌یابد.

وی نسبت به برودت بی سابقه هوا هشدار داد و با بیان اینکه احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد، توضیح داد: با توجه به هشدار کشاورزی و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه در جنوب‌شرق احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، وجود دارد.

رفیعی تاکید کرد: به کشاورزان توصیه می کنیم تا تمهیدات لازم را برای کاهش میزان خسارت به محصولات کشاورزی در این زمینه انجام دهند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران، امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی دارد. فردا نیز آسمان تهران صاف و غبارآلود خواهد بود. همچنین، سردترین منطقه اردبیل با ۱۵_ و شهرکرد و زنجان ۱۳_ و گرم ترین منطقه بندرعباس با دمای ۲۵+ گزارش شد.