ساماندهی پیاده روها و ایجاد مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری در روز تحقق پویش همگانی هوای پاک به صورت مستمر نظارت می شود.

شبکه خبری تحلیلی بین نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در راستای تحقق اهداف شهردار تهران و معاون فنی و عمرانی شهرداری و بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده توسط مدیر کل اداره هماهنگی مناطق و سازمان ها مقرر شد تا عملیات ساماندهی پیاده رو ها و ایجاد مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری در هر یک از مناطق شهرداری تهران توسط یکی از مدیران یا معاونان ارشد معاونت فنی و عمرانی بطور مستمر پایش و گزارش گردد. لذا؛ در روز سه شنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۹ ، بازدید از منطقه ۱۷ شهرداری توسط معاون مهندسی و برنامه ریزی سازمان صورت گرفت.

در بازدید مذکور که بیش از ۱۰۰ دقیقه به طول انجامید، شهردار منطقه ۱۷ ، معاون مهندسی و برنامه ریزی سازمان ، مدیرکل آموزش و پرورش منطقه و جمعی از مدیران این منطقه، مسیر ۱۲ کیلومتری  برنامه ریزی شده جهت بازدید را رکاب زدند. در این مسیر دوچرخه سواران ضمن بررسی چگونگی ساماندهی مسیرهای پیاده روی و توسعه محورهای دوچرخه سواری در منطقه، از روند ساخت طرح نیلوفری و همچنین از مراحل تخریب مدرسه ای جهت نوسازی نیز بازدید نمودند سپس از مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در خیابان قزوین و باغ راه سلامت بازدید کردند. پس از آن از مقبره شهدای گمنام در بوستان زمزم دیدار کرده و در نهایت عملیات نهرسازی و پیاده راه سازی در خیابان جلیلی را مورد ارزیابی قرار دادند.
شایان ذکر است در بازدید مذکور مدیرکل آموزش و پروش منطقه از همکاری شهرداری در بازسازی و واگذاری دوچرخه به دانش آموزان قدردانی کرد.

میرفاضل نیکزاد ضمن تشکر از تلاشهای به عمل آمده در منطقه ۱۷  ابراز امیدواری کرد: با توجه به حمایت شهردار تهران از دوچرخه سواری بتوانیم از فرصت استثنایی بوجود آمده در تاریخ مدیریت شهری حداکثر استفاده را بنمائیم و با تدوین قوانین مناسب و یا اصلاح قوانین موجود ، اعطای وام و کمکهای مناسب، حداکثر تسهیلات را به ویژه در زمینه تولید یا واردات انواع لوازم دوچرخه معمولی و برقی برای کمک به توسعه دوچرخه سواری در شرایط عادی و شرایط سخت و سطوح شیبدار فراهم آورد.