با تکمیل بخش های جانبی پروژه مجموعه پلها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی از جمله روکش آسفالت، نرده گذاری، نصب نماد پروژه و ... این طرح بزرگ عمرانی در یک قدمی بهره برداری کامل و افتتاح قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پروژه مجموعه پل‌ ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی در ابتدای کیلومتر صفر حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان قرار دارد و رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر از این نقطه آغاز می شود.

*بیش از ۱۷ هزارمترمربع، مساحت پل سازی پروژه شهید سلیمانی

در این پروژه، پنج پل وجود دارد که پل شماره یک به طول ۴۹۲ متر و عرض ۱۴ متر، پل شماره دو به طول ۲۰۰ متر و عرض ۱۸ متر، پل شماره سه ۱۷۷ متر و عرض ۱۸ متر و پل شماره چهار نیز به طول ۱۰۶ متر و عرض ۱۹ متر و مجموع مساحت پل‌سازی این پروژه حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

علاوه بر پل‌های این پروژه، زیرگذری به طول ۷۸۰ متر ایجاد شده که در مسیر شمال به شرق است و پل شماره پنج محسوب می‌شود، پل شماره یک حرکت شرق به جنوب را انجام می‌دهد که به بهره‌ برداری رسید، پل شماره دو حرکت جنوب به شمال رینگ را پوشش می‌دهد، پل شماره سه از شمال به جنوب و پل شماره چهار دارای دو لوپ است که یکی از آنها از سمت شهر اصفهان به سمت شمال و دیگری از سمت جنوب به سمت شهر اصفهان را پوشش می دهد.

*یکصد و ۳۰ میلیارد تومان، هزینه اجرایی

هزینه اجرای مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی ۱۳۰ میلیارد تومان است، علاوه بر این سه و نیم میلیارد تومان برای لوله‌کشی فضای سبز، پنج میلیارد تومان برای روشنایی و سه میلیارد تومان برای نورپردازی پیش‌بینی و برای آزادسازی این پروژه نیز حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

همچنین حجم زیادی تاسیسات در مسیر پروژه از جمله آب، گاز، برق و فاضلاب وجود داشت که علی رغم وجود تمام سختی ‌ها و مشکلات، شهرداری اصفهان با هماهنگی های لازم، مراحل نهایی آن را به اتمام رساند به طوری که با تکمیل عملیات بتن ‌ریزی، دیواره ‌سازی تمام پل ‌ها همچنین عملیات جدول‌گذاری و آسفالت آن انجام شد.

*عملیات اجرایی طرح به پایان رسیده است

در همین رابطه، مجید طرفه تابان، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به حرکت پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی بر اساس جدول زمان بندی اظهار کرد: این پروژه شامل ۵ پل در چهار سطح است که پل شماره یک شامل (مسیر شرق به جنوب) اواخر سال گذشته در مسیر خدمت قرار گرفت و به روی عبور خودروها گشوده شد.

وی ادامه داد: عمده عملیات عمرانی پل های شماره ۲، ۳ و ۴ سال گذشته انجام شد و بخشی از عملیات نرده گذاری و اجرای آسفالت پل شماره ۳ و بخشی از پل شماره ۴ باقی مانده بود که امسال در دستور کار قرار گرفت و به پایان رسید.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عمده عملیات اجرایی طرح به پایان رسیده است، گفت: عملیات تکمیلی شامل بخشی از اجرای آسفالت روکش پل ها است؛ به دلیل اینکه استفاده از سرباره به جهت عمر بیشتر روکش آسفالت مدنظر قرار گرفته، در حال تهیه سرباره هستیم تا این مرحله نیز به زودی تکمیل شود.

وی بیان کرد: همچنین ساخت و آماده سازی نماد پروژه در حال اجراست.

*تکمیل آزادسازی برای بهره برداری کامل از پروژه

طرفه تابان بیان کرد: در این پروژه تعداد کمی چاه های دفع آب های سطحی و سپتیک باقی مانده است که در حال انجام است.

وی افزود: برای اجرای درزهای انبساطی پل باید مدتی از بهره برداری پروژه بگذرد تا این کار انجام شده و درزها تخریب نشود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان اظهار کرد: با اجرای این اقدامات، عملیات دیگری باقی نمی ماند جز بخشی از محوطه اطراف پل به سمت خاتون آباد که باید به سمت شمال پروژه آزادسازی شود.

*تکمیل پازل رینگ چهارم ادامه دارد

وی با اشاره به ادامه اجرای عملیات پروژه های رینگ حفاظتی شهر اصفهان حدفاصل پل های شهید سلیمانی از کیلومتر صفر تا ۶۰۰ گفت: حدفاصل پل های سردار سلیمانی تا ۶۰۰ متر به سمت خاتون آباد پلی بر روی کانال به طول ۲۰۰ متر احداث می شود که با آزادسازی توسط منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، عملیات اجرایی این بخش از مسیر آغاز و با احداث این پل ۲۰۰ متری و ۵۰۰ متر از مسیر رینگ، کل مجموعه پل های شهید سلیمانی به سمت شمال هم قابلیت بهره برداری خواهد داشت.

طرفه تابان بیان کرد: در ادامه اجرای مسیر رینگ، اجرای عملیات بعد از خاتون آباد تا کیلومتراژ ۴ را خواهیم داشت که درواقع از کیلومتر ۲٫۵ رینگ تا ۴ را شامل می شود؛ این بخش شامل هزار و ۵۰۰ متر احداث رینگ به عرض ۷۲ متر و دارای یک تقاطع غیرهمسطح است.

*اتمام دیواره های بتنی پروژه

وی افزود: در محور حدفاصل رینگ و روستای بهاران (موسوم به تقاطع بهاران) یک زیرگذر قرار دارد که با ساخت آن این بخش از رینگ هم تکمیل شده و بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان اضافه کرد: تاکنون لوپ های این پروژه هم تکمیل و با انجام آسفالت آن، در مرحله بهره برداری قرار دارد.

وی در خصوص دیواره های بتنی طرح هم گفت: این بخش از کار نیز روز گذشته به پایان رسید.