حسین خلیلی‌مرد از اتمام پروژه‌های مسکن مهر در چهار استان زنجان، چهارمحال ­و ­بختیاری، لارستان و یزد خبر داد و گفت: تا پایان خرداد ماه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان‌های مرکزی و خراسان جنوبی نیز جشن اختتام مسکن مهر را برگزار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیلی مرد عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن کمک به احداث خدمات روبنایی در اراضی مسکن مهر  را از اولویت‌های آن سازمان بر شمرد و افزود: تاکنون تعدادی از این پروژه­‌ها با تامین اعتبار از درآمدهای سازمان آغاز شده، تعدادی به بهره­‌برداری رسیده و همچنین مقرر شده است تا چندین پروژه جدید در سال ۹۸ به مرحله اجرا درآید که تامین اعتبار مورد نیاز احداث این واحدها در برنامه سالیانه ادارات کل راه و شهرسازی لحاظ شد.

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: در حوزه کمک به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ساخت مدارس از ۱۸۴ پروژه ساخت مدرسه در اراضی مسکن مهر، ۱۴۹ باب مدرسه خاتمه یافته، ۳۵ پروژه در دست اجرا است و احداث ۴۳ واحد مدرسه جدید نیز برای سال جاری در دست اقدام  است.

این مدیر ارشد سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص سایر خدمات روبنایی در اراضی مسکن مهر گفت: از ۱۰ پروژه درمانی مورد تعهد سازمان در اراضی مسکن مهر، ۹ باب خاتمه یافته، یک پروژه در دست اجرا است  و احداث ۱۱ باب  درمانگاه جدید در دست اقدام می ­باشد همچنین از ۲۰ پروژه مساجد، کتابخانه و اماکن ورزشی مورد تعهد سازمان در اراضی مسکن مهر، ۱۳ باب خاتمه یافته، ۷ پروژه در دست اجرا است و احداث ۱۲ باب مدرسه جدید در دست اقدام می­باشد.

وی در خصوص احداث پاسگاه نیروی انتظامی در اراضی مسکن مهر نیز اعلام داشت: از ۳۷ پروژه کلانتری مورد تعهد سازمان در اراضی مسکن مهر، ۲۸ باب خاتمه یافته، ۹ پروژه در دست اجرا است و احداث ۱۳ باب کلانتری جدید در دست اقدام می­ باشد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن همچنین تاکید کرد که هرچند احداث خدمات روبنایی از جمله ساخت مدارس، مساجد، کلانتری و واحدهای بهداشتی بر عهده دستگاه های ذیربط است، ولی سازمان ملی زمین و مسکن در راستای مساعدت به این دستگاه ها و رفاه حال ساکنین پروژه های مسکن مهر تا حد توان در ساخت این خدمات روبنایی اقدام نموده است.