مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس گفت: عملیات بخش‌های مختلف احداث بوستان هنر پیشرفت قابل توجهی داشته و بسیاری از بخش‌ها نیز پایان یافته و محوطه‌سازی پروژه با پیشرفت 90 درصدی همراه است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، هومن رفیعی‌بندری با اشاره به روند قابل توجه احداث بوستان هنر، اظهار کرد: احداث اماکن فرهنگي و هنری يكی از اهداف مهم مديريت شهری است كه به منظور ايجاد پويايی و نشاط در شهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی هدف از احداث اماکن فرهنگی و هنری را ارایه بخش مهمی از خدمات مورد نياز شهروندان و خصوصا هنرمندان عنوان کرد و افزود: بوستان هنر در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۴۱ متر مربع در حال ساخت است.

مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس با اشاره به برخی از بخش‌های این بوستان، تصریح کرد: احداث سالن آمفی تئاتر روباز با مساحت ۴۵۲ متر مربع و ظرفیت ۴۵۰ نفر تماشاگر بهترین مکان برای اجراهای میدانی است.

رفیعی‌بندری با اظهار اینکه ساختمان پلاتو با مساحت ۴۰۶ متر مربع و سالن پلاتو با مساحت ۲۰۰ متر مربع و ظرفیت ۳۰۰ تماشاگر جزو دیگر بخش‌های این بوستان است، گفت: سایر بخش‌های در نظر گرفته شده در این پروژه شامل نگارخانه، اتاق گریم و سایر بخش‌های مختلف است.

این مقام مسئول ضمن تشریح جزئیات بیشتری از این پروژه بیان کرد: فضای سبز این پروژه با مساحت ۳۳۳ متر مربعی در کنار بخش‌های مختلف ساختمان قرار دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه خاطرنشان کرد: عملیات خاکبرداری، خاکریزی و تراکم و مخروط ریزی، فنداسون، اسکلت بتنی، دیوار چینی، پلاستر، کاشی کاری، دیوار پوش، نصب در و پنجره، برق کاری و لوله‌کشی و فاضلاب با پیشرفت ۱۰۰ درصدی و محوطه‌سازی با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه است.

مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس بیان کرد: احداث اماکن و عمارت‌های فرهنگی و هنری پاسخ به این نیاز شهروندان است و احداث این مجموعه‌ها با رویکرد خانواده‌‌محور در نظر گرفته شده است.

رفیعی‌بندری با بیان اینکه پروژه بزرگ بوستان هنر در فازهای مختلف در حال اجرا است، اظهار کرد: پروژه‌های شهری سطح منطقه یک بندرعباس شامل پروژه‌های کوچک و بزرگ محله‌ محور است که بر اساس ضرورت نیازمندی‌های محلات طراحی شده و در حال اجرا هستند.

رفیعی بندری همچنین بیان کرد: تمام تلاش ما این است که خواسته‌های هنرمندان شهر را پاسخ دهیم و در این راه نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

  • منبع خبر : شهرداری بندرعباس