مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از پیشرفت 66 درصدی عملیات احداث دسترسی شرقی زیرگذر چهارراه گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از روابط عمومی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مهندس علی پیوسته ضمن اعلام خبر فوق افزود: تلاش برای تکمیل و گشایش دسترسی شرقی زیرگذر چهارراه گلوبندک در ۴ جبهه کاری شامل احداث شفت آسانسورهای ضلع جنوب شرقی، شفت آسانسورهای شمال شرقی، ورودی شرقی زیرگذر در تراز منفی یک و در نهایت تونل دسترسی به ایستگاه مترو ۱۵ خرداد ادامه دارد که در جبهه اخیر با توجه به عمق کم و لزوم کنترل نشست‌های ناشی از حفاری، به صورت چند مقطعی و ضمن انجام مستمر عملیات نشست سنجی پیش می رود.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با بهره برداری کامل زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل شده و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد. تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو در ضلع شرقی و غربی بازار از دیگر نتایج بهره برداری از این پروژه است.

گفتنی است دسترسی غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد اسفندماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و مجریان پروژه تلاش می کنند ورودی شرقی پروژه نیز در آینده نزدیک تحویل شهروندان شود.