مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: از زمان وقوع سیلاب تاکنون 182 روستای استان به صورت کلی و جزیی تخلیه شده و بیش از چهار هزار و 600 واحد مسکونی نیز آسیب دیدند.

کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه اظهار کرد: از این تعداد روستای تخلیه شده ۶۱ روستا دچار آبگرفتگی شده اند.
وی ادامه داد: تا این لحظه همچنین ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی استان در معرض خطر قرار دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: همچنین حدود ۳۰ هزار نفر در ۴۷ اردوگاه اقامت اضطراری اسکان یافته اند و امکانات و خدمات مورد نیاز نیز برای آنها فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در بالادست سدهای خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد سدها در دو هفته گذشته شد که در پی آن دبی خروجی سدها نیز برای کنترل سیلاب و مدیریت سدها افزایش یافت.
در روزهای گذشته دبی خروجی سد کرخه تا ۲ هزار و۴۰۰مترمکعب و دبی خروجی سد دز تا سه هزار مترمکعب بر ثانیه نیز رسید که این موضوع باعث سیلاب در پایین دست و آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد وعلاوه بر ۱۸۲روستا دستور تخلیه ۶شهر در معرض سیلاب نیز صادر شد.
استان های تهران، اصفهان، فارس و کرمان با حکم وزیر کشور به عنوان استان های معین خوزستان برای رسیدگی به سیل زدگان وامدادرسانی در این استان معرفی شده اند.
بر اساس اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سیلاب تاکنون بیش از ۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال (۹۴۸ میلیارد تومان) به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.