مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوبی کشور از تکمیل ۹۵ درصدی پروژه پاتاوه – دهدشت خبر داد و اظهار کرد که این پروژه در خرداد امسال، ابتدا با عبور محلی و موقت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز، علی‌اکبر محمدی، مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوبی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خصوص پروژه محور پاتاوه – دهدشت پرداخت و اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده، زمان افتتاح این پروژه خردادماه خواهد بود که ابتدا، عبور محلی و موقت در آن انجام می‌شود.

وی گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی قطعه سوم این محور به طول ۶۴ و نیم کیلومتر حدود ۹۰ درصد است. لازم به ذکر است که طول کلی این محور پس از تکمیل حدود ۱۳۶ خواهد بود که در جمع می‌توان گفت که به طور متوسط ۹۵ درصد این مسیر تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

محمدی با اشاره به موانع موجود در پروژه پاتاوه – دهدشت تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موانع اجرای کار مربوط به واقع شدن بخشی از پروژه در کوهستان زاگرس است که به دلیل ریزشی بودن تراشه‌ها و صخره‌ها، روند کار به سختی پیش رفته است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوبی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: از دیگر موانع می‌توان به مشکلات مربوط به تأمین و تهیه سریع ادوات به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر اشاره کرد، همچنین مشکلات مربوط به تأمین مصالح به ویژه آرماتور، سیمان و قیر و مسایل نقدینگی به دلیل هزینه‌های اجرایی سنگین پروژه، مجموعه‌ای از موانع بودند که سختی کار را باعث شدند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با بهره‌برداری از این پروژه، رخداد مهمی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه حمل‌ونقل به وقوع خواهد پیوست، تصریح کرد: دستاوردهای این پروژه بسیارند؛ از جمله اینکه با بهره‌برداری از این محور، کاهش طول مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتر و اتصال مرکز استان به خوزستان را خواهیم داشت که متعاقباً، کاهش زمان و صرفه‌جویی در سوخت و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

محمدی گفت: همچنین با بهره‌برداری از این مسیر، محرومیت‌زدایی از منطقه و توسعه آن به لحاظ وجود مناطق گردشگری و تفریحی و در نتیجه رونق اقتصادی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه محور پاتاوه – دهدشت باعث اتصال محورهای ترانزیتی به بنادر جنوبی و تبادل اقتصادی سریع‌تر خواهد شد، افزود: اشتغال‌زایی سالانه برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر حاصل توسعه مناطق خدماتی، رفاهی و گردشگری از دیگر مزایای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه خواهد بود.