رییس بنیاد مستضعفان از کمک ۴۰ میلیارد تومانی این نهاد برای جبران خسارت سیل و آبگرفتگی در استان‌های خوزستان و بوشهر خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از ایرنا، «پرویز فتاح» اظهار داشت: به دنبال بارندگی های اخیر جنوب و جنوب غرب کشور که باعث آبگرفتگی در برخی شهرها و روستاهای این مناطق، رصدهایی در سطح استان‌های خوزستان و بوشهر به منظور تعیین خسارت‌ها به منازل مسکونی انجام شد و پیرو آن مذاکراتی با مسوولان استانی صورت گرفت.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: روز گذشته نیز مذاکراتی با سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران داشتم که بر همین اساس مقرر شد بنیاد مستضعفان با قید فوریت، برای کمک به آسیب دیده گان این سیل و آبگرفتگی وارد میدان شود.

فتاح خاطرنشان کرد: با توجه به برآوردهای انجام شده از میزان خسارت به منازل مسکونی، تصمیم گرفته شد تا بنیاد مستضعفان مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی آسیب دیده در مناطق گرفتار آبگرفتگی در این ۲ استان اختصاص دهد.

فتاح تاکید کرد: در این تصمیم، بنیاد مستضعفان ۳۰ میلیارد تومان را برای دو منطقه بندر امام و بندر ماهشهر و روستاهای اطراف در استان خوزستان و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای جبران خسارت منازل آسیب دیده در استان بوشهر اختصاص داده است.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه مسوولان استانی و بنیاد مسکن، وظیفه شناسایی منازل آسیب دیده را بر عهده داشته اند، گفت: بنیاد مستضعفان، اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی آسیب دیده در این آبگرفتگی را عهده دار شده و بر اساس آمار بنیاد مسکن، حدود سه هزار منزل در استان خوزستان و ۷۰۰ منزل مسکونی در استان بوشهر خسارت هایی دیده اند که هزینه جبران این خسارت ها را بر عهده گرفته ایم.

وی با اعلام خبر تامین رایگان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده و آسیب دیده از آبگرفتگی در استان خوزستان و بوشهر از سوی بنیاد مستضعفان، تصریح کرد: با توجه به اعلام نیاز بنیاد مسکن، این سیمان رایگان برای بازسازی این مناطق در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، بارندگی‌های شدید همراه با توفان تندری در نیمه آذرماه امسال در چند استان باعث طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی و خسارت به مردم، تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی شده است.