براساس موافقت هیئت دولت مابه التفاوت نرخ سود پرداختی به مسکن مهر شهری و روستایی تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۵ به حساب درآمد بانک مسکن منظور می شود.

هیئت دولت با اصلاح مصوبه «پرداخت یارانه سود تسهیلات مسکن مهر به بانک مسکن» پرداخت مابه التفاوت نرخ سود متعلق به مسکن مهر تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۵ به حساب درآمد بانک مسکن را مجاز برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه ۲۲ اردیبهشت ۹۸ به پیشنهاد مورخ ۲۰ اذر ۹۷ معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

مصوبه مورخ چهارم مهر ۹۷ به این شرح اصلاح شود: ۱- مابه التفاوت نرخ سود پرداختی به مسکن مهر شهری و روستایی تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۵ به حساب درآمد بانک مسکن منظور می‌شود.

براساس مصوبه های هیأت دولت، تسهیلات پرداختی بابت مسکن مهر تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال، مشمول تضمین یارانه نرخ سود بوده که بر این مبنا، نرخ سود این تسهیلات برای شهر تهران معادل ۹ درصد، برای مراکز استان‌ها هفت درصد و برای سایر شهرها و روستاهای کشور معادل چهار درصد است.