امیدواریم مردم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه املاک اقدام کنند تا بتوانیم مرحله راستی‌آزمایی را به‌شکل کامل اجرایی و عملیاتی کنیم و پس از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس مفاد قانون بتواند از مشمولان نهایی مالیات اخذ کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بین نیوز از ایرنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس درباره آخرین اقدامات برای راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه گفت: خوشبختانه در یک ماه اخیر اقدامات مثبتی در حوزه تکمیل اطلاعات سامانه مذکور صورت گرفته و قطعا این سامانه کمک شایانی به سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای قوانین مالیاتی از جمله قانون مالیات بر خانه‌های خالی خواهد کرد.

اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی زمینه‌ساز مقابله با سوداگری مسکن

اسلامی ادامه داد: هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مقابله با سوداگری در عرصه مسکن و تبدیل مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است تا بازار به سمت ثبات و آرامش حرکت کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سامانه املاک و اسکان با تلاش گسترده وزارت راه و شهرسازی بهمن‌ماه سال گذشته رونمایی شد و تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کردند و پس از آن با راستی آزمایی صورت گرفته، به مالکان دارای خانه‌های خالی پیامک ارسال شد.

اسلامی گفت: در شرایط کنونی برای حدود یک و نیم میلیون نفر از مالکان مساکن خالی پیامک ارسال شده و تعدادی زیادی از مردم با مراجعه به سامانه املاک و اسکان نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده‌اند.

اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مردم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه املاک اقدام کنند تا بتوانیم مرحله راستی آزمایی را به صورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم و پس از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس مفاد قانون بتواند از مشمولان نهایی مالیات اخذ کند.