مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از حل مشکل حاشیه نشینی شرق چابهار خبر داد و با بیان این‌که فردا صورتجلسه تحویل این زمین ها امضا می شود، گفت: امسال ۲۹۵۸ مورد اراضی دولتی رفع تصرف شده که شامل حدود ۹۸۲ هکتار ۱۳۶۴ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی نبیان در نشست خبری اظهار کرد: یکی از برنامه های دولت در حوزه مسکن، رفع حاشیه نشینی در کشور بوده که در این راستا با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است. در این زمینه سیستان و بلوچستان یکی از استان های هدف است که سازمان ملی زمین و مسکن زمین مورد نیاز آنرا در برنامه های بازافرینی تامین می کند.

وی با بیان این که این زمین ها در زیباشهر، کُمپ، عثمان آباد و  رمین جهت رفع حاشیه نشینی شرق چابهار  در نظر گرفته شده است، افزود: شرکت بازآفرینی شهری بر اساس تعداد مجموعه هایی که در این محدوده ها ساکن هستند ساخت و سازها را با محوریت بنیاد مسکن انجام می دهد.

وی با اعلام این که صورت جلسه تحویل و تحول این زمین ها  یکشنبه ۲۶ اسفند انجام می شود در خصوص برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دولت، تصریح کرد: ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید است که در حوزه کاری ما نیست، برای ۲۰۰ هزار واحد باقیمانده جاهایی که زمین داشته باشیم بر اساس تفاهم به آنها کمک می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن مهر نیز گفت: پروژه های این طرح در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در حوزه کاری ماست، گفت: باید بتوانیم این پروژه ها را با سرعت مناسبی را به پایان برسانیم و پس از آن جشن اتمام مسکن مهر را برگزار کنیم که در فروردین ماه این جشن در استان جنوبی برگزار می شود. تاکنون مسکن مهر ۴ استان به پایان رسیده است.

نبیان همچنین از فعال شدن دوباره صندوق های زمین و ساختمان با هدف تولید و عرضه پروژه ها جهت متناسب کردن عرضه و تقاضا خبر داد و گفت:امسال ۲۹۵۸ مورد اراضی دولتی رفع تصرف شده که  شامل حدود ۹۸۲ هکتار ۱۳۶۴ میلیارد تومان بوده است.